Vragen!!

Hallo allemaal,

Nog even wat kleine vragen:

• Is het aan te raden om badhanddoeken mee te nemen of verstrekken de meeste hotels dit wel? (ivm ruimte in onze backpacks ;-))
  • Verkopen ze zwemluiers voor kinderen in Costa rica of moet ik deze meenemen?
  • Verkopen ze Pampers in Costa Rica?
  • Is het handig zelf etenswaren mee te nemen die onze zoon graag lust? Of is het eten in Costa rica erg veelzijdig?
  • is het aan te raden een klamboe mee te nemen voor ons en onze zoon?
  • Wat kan ik gebruiken ipv Deet (ivm zwangerschap)
  • Ik ben op het moment van reizen (als alles goed gaat) zo’n 11 weken zwanger hebben jullie nog tips over de do’s en don’ts?!
  • we zitten eraan te denken onze rugdrager mee te nemen maar dit is best wel een behoorlijk ding…iemand nog andere tips?

Alvast bedankt weer!!!

Hallo Mvkyano
Mijn laatste reis was Costa Rica, dus mijn geheugen is nog fris, dus ik ga proberen zo uitgebreid mogelijk te antwoorden:

1. Badhanddoeken vindt je in de hotels, tenzij je slaapt in hotels van 1-2 sterren; in die hotels heb ik niet geslapen; maar ik vermoed, als je met klein kinderen reist, dan gaat je slapen in wat fatsoenlijke hotels.

2. Wat bedoel je met “zwemluiers”?

3. Ja, Pampers gaat je vinden in grote supermarkten en soms ook in de kleinere winkels.

4. Wat eet je zoon graag ?

5. Een klamboe is niet zwaar en uit voorzorgsmaatregelen, neem het toch mee !

6. Je kunt producten op basis van citronella gebruiken en om zeer zeker te zijn kun je op internet zoeken wat producten effectief zijn en hun samenstelling. Of je kunt naar een bio of natuurwinkel gaan en vragen wat hun producten zijn.

7. Mijn mening is om dit vraag te stellen aan je dokter; hij/zij weet het best.

8. Heb je ooit een mamma met een baby op haar rug die daar lekker warmpjes zit, geborgen in een doek? Trouwens, dit is DE manier dat de baby’s “reizen” in alle Aziatische landen die ik bezocht heb en…het weegt bijna niets, het is plooibaar en je kunt het overal meenemen en rangeren.

Als je me nog wilt antwoorden op mijn vragen, dan denk ik dat ik je verder kan helpen.

Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Wat we veel gebruiken om muggen te verjagen is een beetje wierookachtig. Ze zijn er in twee varianten; met een 110V stekker of daadwerkelijk wat je aan kunt steken en wat een wierookachtige geur verspreid. Overigens valt het met de muggen meestal wel mee. Als je een regenwoud in gaat wandelen ontkom je vrijwel niet aan deet.

Ik zou geen eten meenemen, het ligt een beetje aan je reis, maar het zou best kunnen dat als je via de VS reist je een heleboel niet eens mee mag nemen. Costa Ricaans eten is redelijk standaard voor latijns amerikaanse begrippen, veel rijst, kip/varken/rund en bruine bonen, bakbananen en salades. Mocht je wat meer westerse producten zoeken dan kun je prima terecht bij de walmart of Auto Mercado of de AM/PM. Costa Rica is geen Cuba, dus dat komt heus wel goed.

1 like

zwemluiers zijn moeilijk verkrijgbaar, menemen dus!
Deet heb je in allereli gradaties, het is wel een van de beste middelen tegen muskieten. De wat betere hotels hebben allemaal gaas voor de ramen en als je de deur maar dicht doet, blijven de insecten wel buiten.
Meestal blijven klamboes ongebruikt in de koffer.
Zorg voor de kleine voor een hoedje en goede zonnebrandolie, middeltjes tegen geirriteerde billen, diarree en zakjes poeder die je in water oplost bij uitdroging als de kleine, maar ook jij zelf diarree hebt gehad. Drinkwater voor kinderen altijd uit flessen!
Doe het rustig aan, een klein kind vind het niet prettig elke keer weer te moeten verhuizen en wordt daar onrustig van, waardoor ze slecht slapen, e.d.
In elke iets grotere plaats is wel een apotheek waar je allermogelijke medicijnen kunt krijgen, zonder recept. Vaak is er ook een dokter aanwezig.