Nog een maand en dan is het zover. Kan niet wachten.>>>
Ik ben me aan het orienteren op de kleding en vroeg me af waar je de beste en meest betaalbare tropen kleding kunt kopen. Ook vooral voor ons dochtertje van 2,5.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Wat ben je van plan. Met de kleine lange hikes doen door het regenwoud, vulkanen beklimmen, met de kano wildwatervaren, in de slaapzak in het oerwoud overnachten. Als je echt denkt dat je specifieke tropenkleding nodig hebt, zou je bij Zwerfkei kunnen kijken, of bij Bob´s Adventure Store of bij ikganaardetropen.nl
Gewone katoenen kleding en goede gymschoenen of wandelschoenen is voldoende.
Neem ook een poncho mee, een lichtgewicht voor een bui die in de late middag valt.
Je kunt zo´n poncho ook hier kopen voor 1 dollar.
Dank je Willem en Johan bedankt voor de tip van de poncho.
@Johan we gaan wat jungle touren doen en zullen de vulkaan opgaan. Onze dochter gaat dan in de rugdrager. Ik zal eens bij ikganaardetropen.nl kijken. Die ben ik nog niet tegen gekomen. De rest heeft haar maat niet.
Voor je dochter zou ik kijken naar UV-werende shirtjes, luchtige broekjes en vooral voor een hoedje met flap in de nek. Zwerfkei, Bever of andere outdoorzaak hebben vaak wel wat kinderkleding, maar meer voor oudere kinderen.
Als ze nog niet zindelijk is zou ik ook zwemluiers in de koffer stoppen. Teva’s of waterschoentjes voor als je naar het strand gaat. Zwembandjes en reddingsvestje gaat ook mee. Ik ben ook bezig voor onze reis met zoon van 2,5 en bestel bijna alles online. Passen in de winkel is toch kansloos en online kun je het rustig terug sturen als het niet past.
Is jullie reis ergens te volgen? Ik ben wel benieuwd en wij gaan pas eind augustus!
Ik heb altijd heel veel medelijden met de mensen die uitgedost in tropenkleren komen. Costa Rica is niet de Congo, de enige plek die ik me zo’n beetje kan bedenken waar het enigzins nuttig kan zijn is Corcovado. Vergeet niet dat de meeste parken van Costa Rica toeristisch en goed bereikbaar zijn waar veel dikke, luie amerikanen doorheen lopen. Meestal is het geen probleem om met korte broek en slippers te lopen al is een dunne katoenen lange broek met bergschoenen vaak aan te raden. Ga je naar de vulkanen Poas of Irazu dan kun je daar zeer eenvouwig wandelen. Rincon de la vieja is een beetje ruiger, al heb ik daar onlangs ook nog lekker op slippers doorheen gewandeld, maar de wandelingen zijn er een stuk langer. Turrialba heeft ook ruiger gebied, maar het park is dicht, dus ik neem aan dat je daar niet heen gaat.
Wat je absoluut wel mee moet nemen: Pet, Poncho, paraplu en deet of iets anders tegen de muggen. Je gaat gegarandeerd een paar onweersbuien en/of regenbuien meemaken. Ga daarom op tijd naar je bestemming toe.
Inderdaad, eenvoudige katoenen luchtige kleding is voldoende, dat wat je draagt bij warm weer op de camping in Scheveningen.
Voor kleine kinderen met luiers: iets goeds tegen luieruitslag. Daar hebben baby’s in de tropen al gauw last van! En neem iets mee tegen buikklachten. Drink altijd water uit flessenwater, ook al wordt gezegd dat het kraanwater wel te drinken is. De standaard ligt hier nu eenmaal wat anders.
Goede reis
Otto www.elmonofeliz.com
@Joseluken, qua kleding heeft ze een kast vol maar moet nog wat lange broekjes luchtig. Heeft ze enkele van aan maar wil ook niet dat zij eruit ziet als een bloem in de jungle Ik weet niet of jullie je kindje dragen? Maar wij hebben de tula toddler rugdrager. Inderdaad uv shirtjes en waterschoentjes en gelukkig is ze al een tijd zindelijk dag en nacht. Dat scheelt een hoop gesjouw van luiers.
Het was niet de bedoeling onze reis verslagen op internet te zetten maar misschien doen we dat nog wel
Nog heel veel plezier met de voorbereidingen. Ik ben vanaf sept al bezig en alles zelf gedaan. Jullie ook?
Hi Vanessa,
Leuk he die voorbereidingen! Wij gaan voor de eerste keer met kind, maar voor de vijfde keer naar Costa Rica, voorbereiding begon toen ik half maart een betaalbaar ticket tegenkwam. Maar ook voor de vijfde keer is het een feestje om leuke excursies en hotels uit te zoeken!
Inderdaad, al die vrolijke kleuren van kleertjes hier is in de jungle misschien zo handig, en ik vind in tegenstelling tot rumba het juist wel leuk om een jungle outfit mee te nemen!
Super leuk, onze dochter is zo enthousiast. Ze wil steeds foto’s in google zien van cossa rica. En als er een vliegtuig voorbij komt dan vraagt ze of we middag al gaan haha.
Heb bij de h&m al wat jungle kleur kleertjes gezien Ik vind het wel heel spannend en vooral de vlucht zie ik best tegenop met haar.
Waar verblijven jullie allemaal en welke lodges/hotels? We kunnen ook evt prive kletsen.
reis niet elke dag, blijf 3 of 4 dagen op een plek. Kinderen kunnen dan wennen aan de nieuwe omgeving.
-gebruik geen geparfumeerde zepen, muggen vinden dat ook aantrekkelijk.
tegen het vallen van de avond kunnen zandvlooien actief worden op het strand.
muggen houden niet van tocht. Een ventilator is dus prima tegen muggen.
muggebeten? Vraag bij de Farmacia ( apotheek, overal te vinden) naar een product tegen muggebeten, bijvoorbeeld alergel
kinderen moeten in een kinderstoel op de achterbank,de kinderstoel moet geschikt zijn voor het kind. Er zijn kinderstoelen in diverse formaten.
Overigens, een stoel huren kost zo’n $12 per dag, vaak kun je ze voor zo’n $75 kopen in een pandjeshuis; breng je 'm daarna terug dan krijg je er nog zo’n $25 voor terug.
Wij hebben vanwege de huur, absurde prijs, die de verhuurbedrijven vragen voor boosters en kinderstoelen
er een heleboel aangeschaft. Onze klanten krijgen ze gratis mee.
Enige probleem is waar laat ik ze in het laag seizoen :vak01:Iemand een bodega te huur voor
een redelijke prijs ?