Askja west-canada rondreis vraag

Sinds mijn eerste kennismaking met canada in 2005 ben ik weg van het land. In 2006 heb ik met een camper de standaard Route vancouver - rockys - whistler - vancouver gereden en in 2008 yukon en alaska gedaan.

Dit jaar kriebelt het toch weer om op vakantie te gaan en heb ik deze reis gevonden: http://www.askja.nl/canada/west-canada.html

In de rockys en het zuiden van VC island (tsawassen => tofino) ben ik met de camperreis geweest maar de wandelingen of het noorden van VC island maakt deze reis voor mij wel uniek.

Heeft iemand die ooit gedaan of er ervaring mee?

Ik zou nu alleen reizen, vandaar dat een camper afvalt (dan erg duur)

Op de link van askja kom ik een aantal reizen tegen(auto-groeps-etc.), ik weet dus niet precies welke je bedoelt.
Het noorden van Vancouver Island is in ieder geval meer dan de moeite waard, met name Cape Scott Park en Port McNeill, Port Alice en Quatsino Sound.
Als je niet aan het hoogseizoen bent gebonden hoeft een camper-reis niet altijd duur te zijn in je eentje. In voor-en naseizoen kun je profiteren van zeer gunstige aanbiedingen van b.v. GoCanada of WRC.

Ik heb inderdaad een onduidelijke link gepost. Het gaat om deze trip:

Mooi en druk programma. Dat kan je best aan Askja overlaten, die hebben genoeg ervaring in huis. Zelf ben ik niet zo’n “groepsmens”, maar dat is een kwestie van voorkeur. Voorheen kampeerden we en nu is het solo camperen geworden. Goedkoop vind ik het niet en omdat zo’n reis natuurlijk ook veel hoogtepunten aandoet, zul je er daar waarschijnlijk al een aantal van gezien hebben. Zoals gezegd, veel hangt af van de periode waarin je reist. Ik ben niet aan het hoogseizoen gebonden en heb daarom wat meer keus.
Veel van het noorden van V.I. krijg je op deze reis eigenlijk niet te zien.

Bedoel je met solo dat je nu echt alleen gaat?
Hoe doe je dat? Gewoon een vlucht en auto huren? Neem je dan een tent van hier mee?

Ben er ook niet uit of zoiets wat voor mij is. En idd… denk dat het net zo duur is als mijn camperreis in 2006. Toen was ik echter met een neef dus werden de kosten gedeeld.

Nee, mijn kampeerdagen zijn wel geteld(ben geen 30 meer). Maar ga nu met de camper (of RV zoals ze in Canada zeggen) Zag daar eerst wel tegenop, maar is me 100% meegevallen en nu kijk ik als ik terug ben alweer uit naar de volgende trip.
Vorig jaar b.v. een zg. “Camper wegbreng special” geboekt bij WRC; vlucht, 4 weken camper, kilometers vrij, verzekering, etc… Eigenlijk alles inclusief voor nog geen €1300. Heb er dan zelf nog een weekje Vancouver(met auto) aan het eind bijgeboekt via www.orbitz.com
Dat is dan wel in october, maar ik vind dat geen probleem.

De indian summer… super periode.
In 2006 was ik er ook van half sept. tot begin okt. Super

Hoop niet te veel op Indian Summer, het komt niet altijd voor en is niet erg indrukwekkend.

Je moet er van houden natuurlijk, maar ik heb wel fantastische herfstkleuren gezien in 2006 en 2008 in the yukon en alaska

Dat is gewoon de herfst. :wink:
De kleuren zijn inderdaad prachtig en zijn een topmoment om te gaan wandelen in een NP!

Indian Summer is iets anders: dat is dat het tijdens de koudere dagen (het vriest inmiddels al) ineens een paar dagen veel warmer is (boven de 21grC).

Hi twdi,

Als Vancouver Island je boeit en je graag de natuur in wilt, is de Vancouver Island groepsreis van Naturetrek.ca misschien wel wat voor je?
Heb zelf een optie op deze reis. Er zijn nog wat deelnemers nodig voor doorgang van de reis. Het lijkt mij een te gekke reis!

Groet Paul

Ik zal er eens naar kijken. Welke reis heb je geboekt?

VC island is super mooi maar zoveel heb ik er (nog) niet van gezien.
In 2006 ben ik met een camper van tsawwassen naar tofino gereden voor een whalewatch tocht met Jamies. Wel veel regen gehad maar het was top. Daarna terug naar vancouver en richting Yellowstone in de US.

je bedoelt vast de Vancouver island explorer.
Die ziet er inderdaad erg mooi uit, maar wat een prijzen zeg… :frowning:

Nou zijn alle canada groepsreizen van deze lengte ong. even duur, maar met een camper en meerdere mensen is het toch goedkoper is mijn ervaring. Jammer

Blijft erg prijzig. Als ik een ruwe schatting met losse prijzen maak, kom ik rond de 2400 euro voor zo’n trip.

Hoi twdi

Beetje trage reactie van mij, maar thnx voor je reactie.
Waar baseer jij je schatting op? Hoe en wat met vervoer/verblijf dan?
En voor 1 persoon?
Zelf geen ervaring met reizen in Canada, West-Canada al een tijdje bovenaan mijn wensenlijst staan, lijkt met echt te gek.

Groet

Ben nu 3x in canada geweest. 2005, skien in whistler
2006 rondreis met een camper vanuit vancouver
2008 rondreis met een camper, yukon en alaska

Voordeel van een camper is dat die een vaste prijs heeft die je met 2 resp 3 in mijn geval kon delen. Dat maakt zo’n reis een stuk interessanter. De campings waren gewoon vrij uit te zoeken dus je kan veel meer doen en laten wat je wil. Met een groepsreis ben je toch meer gebonden.

Het liefst ging ik op eigen houtje natuurlijk, maar dan moet ik alleen om dat mijn medereizigers van toen afgevallen zijn. Dat maakt het voor mij weer een stuk minder gezellig maar ook onzeker want een camper is alleen erg duur. Hotelkamers zijn in je eentje duur, dus wat blijft er dan over… Geen idee