Asianair, Batavia air,Lion air

Hallo,

Heeft iemand ervaring met vluchten met bovenstaande maatschappijen van Denpasar naar Jakarta/Yokyakarta en vv? Zijn dit betrouwbare maatschappijen, vooral m.b.t. op tijd vliegen/annuleren van vluchten e.d.

Alvast bedankt. Ineke

Bedoel je niet Air Asia?

Java-Bali worden niet veel vluchten geannuleerd, dat is meer in het oosten van het land. Ik heb zelf met alle 3 de maatschappijen gevlogen, het meest met Air Asia. 100% op tijd zijn ze niet altijd, maar dat zijn westerse maatschappijen ook niet. ik heb geen noemenswaardige vertragingen gehad.

1 like

Ik zou voor Air Asia of eventueel Lion Air kiezen. Heb zelf niet zulke beste ervaringen met Batavia air mbt flinke vertragingen!!

1 like

Ik vlieg met alle maatschappijen en kijk voor info op ticketindonesia.info om te plannen .
Air asia is de stiptste maar je moet toch voorbereid zijn op vertragingen want dit komt wel frequent voor bi alle maatschappijen .
Een dag van tevoren contact opnemen met de maatschappij is zeker aan te raden .

Ik boek vrij veel vluchten bij Gede Negara van Gita Bali Tours and Travel zéér goede prijs bligede@hotmail.com , beter als via internet en deze verwittigd mij ook als er veranderingen zijn in de vlucht schema’s .

Als je een internationale vlucht moet nemen na een Domestic flight raad ik zeker aan genoeg tijd tussen de vluchten te nemen .

Annuleren kan je met Air asia als je via de website hebt geboekt , vlucht gemist zelfs als zij vroeger vertrekken is bij alle maatschappijen PECH .

1 like

Garuda schijnt ook erg goed te zijn, net wat betrouwbaarder en veiliger als LionAir en ook wat luxer.

Wat ik ook begrepen heb over doorvluchten vanaf Jakarta is dat deze na circa 17:00 uur niet meer plaatsvinden en je dus minimaal 12 uur moet wachten aldaar. Tevens schijnen de verbindingen van vrijdag t/m zondag niet optimaal te zijn (richting Yogyakarta dit laatste iig). Je ziet dit overigens ook heel goed als je hier een vlucht zoekt van Amsterdam naar Yogyakarta, ze zijn er te vinden van 18 uur tot 30 uur, bij deze laatste zit dus de wachttijd in op Jakarta.

Een andere optie, waarover ik zit na te denken voor volgend jaar, is de trein van Jakarta naar Yogyakarta, als je executive class boekt schijnt dit erg aangenaam te zijn. Het is dan een treinreis van circa 6 uur, inclusief uitgebreide maaltijden voor circa EUR 20-30 (enkele reis).

Garuda is vaak op dezelfde trajecten als Lion Air beduidend duurder. Lion Air is de grootste binnenlandse luchtvaart-maatschappij en vliegt met de nieuwste vliegtuigen. Minder dan een jaar geleden is een bestelling van 230 (!!) nieuwe Boeings 737 geplaatst.

Aansluitende vluchten vinden op Jakarta is m.n. afhankelijk van de eindbestemming. Naar Yogyakarta gaan vanuit Jakarta vluchten tot ca. 21:30 uur. Naar andere bestemmingen (d.w.z. zonder beperkingen in avond- of nachtvluchten zoals in Yogya) wordt er tot veel later doorgevlogen.

Trein is (slechts) een alternatief als er geen vluchten te vinden zijn. Zelfs treinreizen in de “executive” class in Indonesie is een ervaring die nog lang zal nawerken bij de doorsnee Westerling. Bij een rit overdag is het uitzicht een leuke bijkomstigheid.

Als ik kan kiezen tussen trein of vliegtuig, het is mijn 1e keer in Indonesie, is de trein dan een aanrader? Ik heb gezien dat het ongeveer 550 km is en 6 uur reizen, enige motivatie voor mij zou dan de omgeving zijn en eventueel de ervaring …

Via deze website zat ik te denken aan een treinreis:

Ziet er allemaal echt keurig uit, zit te denken aan Jakarta - Yogyakarta met de trein, dan terugweg met vliegtuig, enkeltje, hoef dezelfde weg niet tweemaal te zien in de trein dacht ik zo.

Het probleem dat wij hadden bij het boeken bij Lion Air is dat ze onze credit card niet accepteerden. Waarom wordt op hun site niet duidelijk maar ik heb ergens gelezen dat ze alleen Indonesische credit cards accepteren? Bij ons was Garuda inderdaad duurder, maar dat viel op zich wel mee, een tientje per persoon.

Lion Air accepteert inderdaad geen Nederlandse creditcards.

Cash = king mag ik hopen, ook daar? Zolang je maar genoeg flappen bij je hebt is alles te koop toch ?

als je genoeg flappen hebt, dan kun je ook ter plekke een ticket kopen. ze zijn misschien wat duurder als je een uur voor vertrek past boekt, maar vluchten zitten zelden helemaal vol.

Op de Lion Air website staat op de betaalpagina van je geboekte ticket duidelijk dat alleen cc’s die uitgegeven zijn door Indonesische bankinstellingen geaccepteerd worden. Er staat ook info op dat de persoon die de tickets met zijn cc betaalt moet meereizen, dat op verzoek van Lion Air medewerkers de credit card getoond moet kunnen worden, etc., etc.

Onze ervaring is dat Lion Air de helft goedkoper of meer is dan Garuda. Ik moet er wel bij zeggen dat wij altijd meteen bij aankomst tickets kopen voor een later tijdstip, zodat we meestal in de goedkoopste prijsklasse zitten. Wij beginnen nl. altijd vanaf Jakarta met auto of trein en pakken pas later vanaf een andere stad een vlucht naar een verdergelegen locatie.