Ik ben opzoek naar mensen die op Aruba werken, of hebben gewerkt.
Ik heb een baan aangeboden gekregen en heb zo mijn twijfels betreft het salaris, ik ga 1400 Arubaanse guldens netto verdienen. Ik moet daarvan alles zelf gaan betalen.
Mijn vraag is hoe duur is Aruba?
Kom ik daarvan rond?
Kan iemand me aan de infomatie helpen?
Hoe zit het met huisvesting? Wat kost het?
Weet iemand misschien iets goedkoops voor mij?
Ik heb gehoord dat een auto noodzaak is, maar ontzettends duur.
Kan je je ook fietsend verplaatsen?
Wat kosten je levensonderhoud gemiddeld? Eten, drinken per maand?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Hoi
Ik werk sinds november op Aruba. 1400 is denk ik best wel krap. Ik weet niet of je nog fooien kunt krijgen? Werk je in de horeca?
Ik verdien 2000 netto en kom echt net rond. Ik betaal 600 voor mijn appartment. Ik deel het met iemand. Er komt bij ons wel een appartment vrij maar dan moet je wel een huisgenoot zoeken.
Verder heb ik een auto gekocht dus dat los ik nog elke maand af.
De fiets kan eventueel wel maar een auto is echt veeeel beter. Het wordt nu echt warm en mensen houden niet echt rekening met fietsers op de weg. Maar er zijn wel een aantal fietsers. Voor een auto ben je toch wel rond de 3000 gulden kwijt. Dan natuurlijk nog benzine en je belasting.
Ik moet zeggen dat ik nooit op de prijs let met boodschappen doen. Ik ga altijd naar Superfood. Daar hebben ze nederlandse producten. Maar volgens volgens mij is het best prijzig. Maar er zijn wel goedkope kleine supermarkten.
Het ligt er natuurlijk ook aan of je vaak uit gaat. Je gaat even naar het strand en dan neem je ff iets te drinken of je gaat ff ergens iets eten. Dan gaat het echt snel hoor. Zulke dingen zijn ook niet echt goedkoop hier.
Dus ik denk dat het wel lastig wordt. Het is gewoon irritant als je op het eind v/d maand geen geld meer hebt en niks meer kan doen. Maar ja als je zuinig bent kan het misschien wel maar ik persoonlijk zou het niet kunnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en het is wel heel leuk hier hoor;-)
Laat me weten of je gaat.