Argentinie van november 2011 tot januari 2012... medereizigers of tips?!

Over minder dan 3 weken vertrek ik naar Bolivia. Ik zal daar 2 maanden verblijven en daarna doortrekken naar Argentinie.
Rond 14 November 2011 denk ik richting Argentinie te vertrekken, en daar zal ik rondreizen tot 20 Januari 2012. Zijn er mensen die in diezelfde periode in Argentinie zijn en het leuk vinden om (een deel) van deze periode met mij mee te reizen?

Daarnaast ben ik heel erg benieuwd naar welke activiteiten en bezichtigingen vooral aangeraden worden door mensen die in Argentinie geweest zijn?
Wat mag ik echt niet missen?
En wat zijn de handigste manieren om jezelf van A naar B te verplaatsen? Ik heb maar ongeveer 9 weken in Argentinie maar wil in ieder geval de watervallen, buenos aires en ushuaia + patagonie bekijken.
Alle tips zijn welkom!!

Groetjes Eline

Hoi Eline,

Het jezelf verplaatsen van A naar B gaat het beste in comfortabele bussen (als je nachtbussen pakt bespaar je ook nog een overnachting uit in een hostel/hotel). Je kunt bijna het gehele land bereizen op die manier, alleen Patagonië is wat minder goed toegankelijk. Zie deze post voor meer info over de busreizen.

Suerte,

Jan

Stel je niet teveel voor van Ushuaia, in de stad zelf is niets te beleven.
Als je niet van plan bent om bij Ushuaia in de bergen te gaan hiken, dan raad ik het af om naar Ushuaia te gaan, ook gezien de korte tijd die je hebt.
Als je budget voldoende is zou ik vliegen van BA naar El calafate. De busreis is erg lang en saai.
Ik zou vanuit bolivia via san pedro de atacama(chili) naar argentinie gaan.
Dit is één van de mooiste landschappen van zuid amerika. Er gaan 3 daagse jeeptours vanuit uyuni naar san pedro. Hierna een bus naar Salta.

Hey Eline,

Heb je al een concrete planning voor je verblijf in Argentinië?

Wij zullen midden December in Trelew en Puerto Madryn zijn en zoeken eventueel nog iemand die met ons een dagje een auto wil huren om de kosten wat te delen. We zijn voorlopig nog wat op zoek naar prijzen van excursies Trelew-Punta Tombo, maar voorlopig lijkt het ons het leukst om het gewoon zelf met de auto te verkennen. Het zou op 13 December zijn, het zou moeten lukken dat dat ook voor jou net uitkomt natuurlijk :slight_smile:

We zijn een koppel van 24 uit België en we vertrekken begin December op grote rondreis door Zuid-Amerika.

Groetjes

Jolien

Hoi Eline,

Ben zelf nu net in Bariloche en las je oproep.
Wat zijn jou plannen?. Zelf ga ik nog verder zuidelijk om dan later waarschijnlijk de boot naar chili te pakken.
Waar ben jij op dit moment?

Groetjes Alex

hoi Alex,

Hier met brigitte.

Ik ben nu net aangekomen in Buenos aires Vanwaar ben je naar barioloche gegaan en hoe?
Ik heb nog geen planning namelijk. Ik blijf hier een week en dan ga ik verder.
Op mn lijstje staan ook igazu watervallen en en calafate ben je daar al geweest?

groetjes brigitte

Hoi Brigitte,

Ben naar Bariloche gegaan vanwege de vele meren en natuur. Je kan hier vele hikes doen en evt ook camperen (op zeer veel plekken in heel argentinië).Ben hier met de bus gekomen. vliegveld geloof ik nog dicht vanwege de as vanuit chili. Bossen zijn ook nog een beetje assig van de vulkaan. maar verder wel mooie natuur en leuke hostels.
Ben zelf nog niet naar El Calefate geweest, maar ga daar zeker heen.
Iquazu is super. Zit zelf nu in Puerto madryn en ga verder naar Ushuia.
Kijk wat een logische route voor jezelf is want reizen kost veel tijd en geld.

Groetjes alex

Hoi allen,

Ik vertrek in 4 dagen richting Salta vanuit Bolivia… Ik wil daar graag de omgeving verkennen, en doorreizen naar de Iguazu watervallen. Iemand tips voor plaatsjes om te stoppen? Of als iemand een stukje samen wilt reizen of de boel verkennen, stuur me dan een email! [EMAIL=“martin@indiashop.be”][mailadressen kunnen uitgewisseld worden door een privé-bericht]

groetjes uit Potosi
Esther

Haai Esther,

Ik kom net terug van Igazu en ben weer in Buenos Aires!
Igazu is geweldig!!
Als je moet kiezen tussen de Argentijnse kant of de Braziliaanse kant zou ik zeker voor de Argentijnse kant gaan.
Een goedkoop Hotel in puerto igazu is Hotel El Uru in de straat El Uru het is 3 straten van de bus terminal (ze hebben een bed in een dormroom voor 50 pesos).
Ik wil van hier uit naar het zuiden gaan ( Barioloche Calafate en misschien Ushuaia) Ook een stuk met de trein deze is veel goedkoper dan de bus namelijk. Ik weet niet wanneer ik ga. Zo als je ook plannen hebt om naar het zuiden te gaan laat het maar weten lijkt me gezellig om samen te gaan.

Groetjes Brigitte