Beste mensen,
Wat mij overkwam, ik had iets gepost op het lonely planet forum, en ik kreeg een mailtje van een Deen. (Inmiddels heb ik zijn tel nummer en praat ik met hem op MSN) Deze man woont met zijn Argentijnse vriendin in Buenos Aires, en doet naast een Deense travel agency, vrijwilligers werk voor het project L.I.F.E. Een project die tal van activiteiten doet met kinderen uit achterstandswijken.
Nu is mijn vraag: Wat is de normale gang van zaken qua betaling voor vrijwillgerswerk in het buitenland? Het is dus geen Nederlandse organisatie, dus hoe kan ik dit vertrouwen? Eerst wilde die dat ik van te voren geld over ging maken, maar nu heb ik met hem afgesproken het geld contant mee te nemen en te betalen bij aankomst. Hij zei liever van te voren geld te ontvangen, omdat sommige mensen van gedachten veranderen, en dan zou hij mijn gast gezin en werk voor niks hebben geregeld. Maar hij kon er mee leven om het op deze manier te doen. Heb jij vaker vrijwilligerswerk gedaan voor een niet Nederlandse organisatie? Hoe ging dat in zijn werk? Dit is overigens de link naar de site van het project. www.lifeargentina.org. Het lijkt allemaal heel leuk, maar op de een of andere manier kan ik het niet volledig vertrouwen.
Greetz Willem