Appartement.

Ik ga vanaf januari voor minimaal een jaar werken in het HOH op Aruba. De eerste maand wordt de huisvesting geregeld via het ziekenhuis, daarna zal ik mijn eigen plekje moeten zien te vinden. Nu vraag ik me af of ik dat het beste vanuit Nederland kan doen of dat het beter is om het op Aruba zelf te regelen. Wie heeft er goede tips voor me? Thankss!

Via Wereldwijzer app

Hi Als je het forum een beetje doorgaat zal je zien dat er veel topics bestaan die (deels) antwoord geven op je vraag.
In het kort zou ik het advies geven om het hier te regelen. Het lijkt mij toch wel handig om even te kijken waar je komt te wonen.
Foto’s zien er altijd mooi uit maar in werkelijkheid kan dat erg tegenvallen.
Of je binnen een maand gaat slagen hangt heel erg af wat je zoekt, welke buurt en tegen welke huurprijs

Hey Quotas,
Dankjewel voor je reactie! Ik heb inderdaad al verschillende topics mbt het zoeken van een appartement voorbij zien komen. De reden dat ik twijfel om t vanuit NL te regelen is dat een aantal appartement complexen reserverings geld vragen en dat bij aankomst blijkt dat ( zoals jij al noemde ) de foto’s erg afwijken van de werkelijkheid. Eentje waar ik zelf wel een goed gevoel bij kreeg is Sunshine Apartments, ben jij daar een beetje bekend mee? Grtz

Via Wereldwijzer app

HI, ok je zoekt geen woning maar meer een complex. Of je sunshine leuk vind hangt denk ik af van je leeftijd.
Er zitten overwegend jongeren. Veel horeca personeel. Ik weet dat het ziekenhuis (of nog) ooit tijdelijk personeel daar liet verblijven maar dat doen ze volgens mij niet meer. Ze doen nu zaken met quality appartementen als ik mij niet vergis.
Reden was dat er veel en lang gefeest werd op sunshine (met periodes). Het ziekenhuis personeel wat vaak weer vroeg op moest had daar problemen mee. Al weet ik ook een verpleegkundige die daar in het verleden zat die daar geen enkele moeite mee had. Ik denk dat hetzelfde een beetje op gaat voor blue village. Al weet ik dat daar na 10 uur (voor zo ver ik weet) geen overlast meer mag zijn van lawaai.
Voordeel is natuurlijk dat die 2 wel de goedkopere zijn van het eiland. Weet ook dat de 1 persoonskamers niet echt groot zijn en dat er bv vaak maar 1 kooppit is. Genoeg voor soep en een eitje maar daar blijft het dan wel bij :slight_smile: Nu leef je hier toch veel buiten dus heel groot hoeft het allemaal ook niet te zijn.
Reserveringsgeld zal nooit meer zijn dan 2 weken of 1 maand vooruit. Is het niets dan kan je altijd een ander complex opzoeken. Er zijn er genoeg.

grtz Q

Hey! Ik heb wat dat betreft niet echt een voorkeur, hoop eigenlijk gewoon een leuke plek te vinden waar ik me lekker thuis ga voelen gedurende de tijd dat ik op Aruba ben :)! Ook al heb ik zelf ook jaren in de horeca gewerkt, mn baan in het ziekenhuis brengt de nodige verantwoordelijkheden mee, dus misschien is Sunshine dan niet de meest ideale plek. En zoals je al zegt, mocht een plek me minder bevallen, dan kan ik altijd nog naar iets anders op zoek. Ik weet in ieder geval dat ik ivm de afstand het liefste in Noord ga wonen. Super dat je me via deze weg raad en advies kunt geven!! Denk dat ik het beste ter plaatse kan gaan zoeken omdat ik dan ook in levende lijven kan zien waar ik kom te wonen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ben erg benieuwd naar alles daar!!

Grtz Tom

Via Wereldwijzer app

Gaat vast een mooi jaar worden Tom. Het is een fijn eiland om te wonen en je leven te leven.
Neem aan dat je een rijbewijs hebt en dan is alles op het eiland al snel dichtbij.
Sunshine en blue village zijn beide 5 min rijden van het hospitaal net als quality
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel

Q

Het is een geweldige uitdaging en het zal een heel mooi avontuur worden! Ik heb inderdaad een rijbewijs dus een autootje zal er zeker gaan komen. Ik ga me verder orienteren op de appartementen die je noemde en uiteraard ook wat er nog meer te vinden is op woon gebied. Nogmaals bedankt voor je hulp en ik zal me zeker melden als ik nog vragen heb!

Greetz Tom

Via Wereldwijzer app