Aruba? ja Aruba! toch?

wie kan mij helpen?

heb ineens een baan in auba aangeboden gekregen en nou heb ik gezegd dat ik 1 sept wel kan beginnen met werk…
maar waar ga ik wonen? en…? en…?

werk is in oranjestad. planning is dan om in ieder geval 1 jaar te blijven maar ik weet nog erg weinig van aruba.

dus wie kan mij voorzien van nuttige tips omtrent wonen(wat zijn de gemiddelde huurprijzen?), vervoer (heb ik echt een eigen auto nodig of niet?) de leuke kanten van het eiland, etc zodat ik mijn keuze snel kan maken

mijn dank zal groot zijn!

Hallo Roselinde,

Ik zag dat je nog geen reacties hebt op je oproep. Ik denk dat ik je wel wat nuttige tips kan geven. Ikzelf heb namelijk 3 maanden op Aruba gewoont voor mijn stage en ben in december teruggekomen. Ik weet dat het moeilijk is om een betrouwbare woonruimte te vinden…

Hier wat tips: blue village is een appartementencomplex in de wijk Noord, je deelt hier een klein appartement met nog iemand anders. Ik kan dit aanraden omdat veel vrienden van me daar woonden. Het is echt heel gezellig en je ontmoet er snel mensen.www.arubabluevillage.com

Dan heb je nog een soort gelijk complex namelijk Perle d’Or, hier heb ik niet echt fijne ervaringen mee, maar goed smaken verschillen. Ik vond de kamers hier erg klein en ze waren destijds nog bezig met verbouwen waardoor het een grote puinzooi was. Maar wellicht is dit nu veranderd.

Daarnaast zou je naar café de Paddock kunnen gaan, daar zijn vast mensen die je aan een woonruimte kunnen helpen. Het is namelijk een cafe waar veel studenten komen e.d. en de obers weten vaak geschikte woonruimtes.

Waar je vooral niet naar toe moet gaan is ‘haystack’, de eigenaar is niet betrouwbaar, dit weet ik van kennissen van mij die al lang op het eiland wonen. Een site die je verder zou kunnen helpen is casacama.com, zo ben ik aan mijn woonruimte gekomen. Oh ja… en je kunt echt niet zonder auto daar!

Ik hoop dat je snel wat vindt,

Groetjes Linde

p.s als je meer wilt weten over het eiland ofzo kun je me wel mailen op [EMAIL=“linduh_groeskamp@hotmail.com”]linduh_groeskamp@hotmail.com

hi linde,

net even snel je berichtje gelezen. dank voor je reactie! kan de tips zeker goed gebruiken.

als ik nog vragen heb zal ik je mailen.
nogmaals dank, roos

Hey Roselinde,

Ik zit niet helemaal in dezelfde positie als jij, maar was toch benieuwd hoe ver je was met woonruimte zoeken! Ik ga voor 7 weken naar aruba okt-nov en ga stage lopen in ORanjestad. De prijzen voor woonruimte vind ik over het algemeen erg duur! Perle d’OR heb ik geinformeerd, maar daar zijn alleen nog tweepersoonskamers. Blue village vind ik erg ver weg liggen. Heb jij ondertussen misschien ook andere opties gevonden? En hoe doe je dat met vervoer? Ik hoorde dat er ook lokaal veel autodealers zijn, die geen verzekering hebben etc, maar wel aanzienlijk goedkoper zijn dan de grote autodealers.

gr. Mieke