Hoi,
Ik ben op zoek naar een baan als apothekersassistente op Aruba.
Is het makkelijk om werk te vinden?
Hebben jullie tips?
Groetjes Lisa
Hoi,
Ik ben op zoek naar een baan als apothekersassistente op Aruba.
Is het makkelijk om werk te vinden?
Hebben jullie tips?
Groetjes Lisa
Hallo Lisa
Als je niet rechtstreeks wordt aangenomen is dat totaal kansloos vanwege de vergunningen.
Als het een opleiding is welke ook op Aruba gegeven wordt of er zijn genoeg Arubanen met een dergelijk diploma dan ben je ook kansloos omdat Arubanen altijd voorgaan in de sollicitatieprocedure indien wordt voldaan aan de opleidingseisen.
Werk vinden is relatief makkelijk zolang het illegaal is. Daaraan zitten wel een aantal forse nadelen verbonden.
In andere posts is dat uitgebreider behandeld, maar als je specifieke vragen hebt stel ze dan op het forum.
Bedankt voor je antwoord! Wat voor werk is wel makkelijk te vinden op Aruba? En welke forse nadelen zitten eraan verbonden?
Groetjes Lisa
Hi,
ik zie je reply nu pas. Werk in de horeca is vrij gemakkelijk te vinden al merk ik dat dit ook iets moeilijker gaat worden de laatste tijd.
Forse nadelen: Hetallergrootste problem –> Je bent niet verzekerd omdat je het werk illegaal doet. Je kunt dan nog steeds in NL verzekerd zijn maar als je een bedrijfsongeval krijgt zou je daarmee in de problemen kunnen komen omdat je NL verzekering dan niet gaat uitkeren. Prijzen voor ziekenhuis zijn hier erg hoog.
Daarnaast zijn er controles. Dat is op zichzelf niet zo erg. Je moet dan een paar dagen stoppen met werken en kan dan meestal gewoon weer beginnen. Geen boetes en je kunt als Nederlander niet van het eiland worden gezet. Blijf je echter langer dan de maximale verblijfsduur kan dat voor de toekomst (eerste 5 jaar ) gevolgen hebben mocht je ooit weer het eiland op willen komen. Hangt er ook een beetje van af hoe veel langer je bent blijven werken. Als je langer blijft dan een maand of 8 dan zou je je officieel in Nederland uit moeten schrijven. Hier kun je je niet inschrijven dus dan ben je feitelijk statenloos. Dat heeft voordelen maar ook weer nadelen. Je kunt ook in Aruba geen bankrekening openen. Je loon kun je cash bij de bank krijgen.