Hey allemaal,
Mijn vriend en ik gaan in Juli twee maanden naar Thailand ( of een ander land in Azie). Wij hebben veel contact gehad met Activity International. Deze organisatie heeft echt een heel leuk programma. Eerst vier weken een oriëntatie. Dus reizen en daarna een week strand. En daarna vier weken vrijwilligerswerk. (of langer).Er is echter 1 nadeel, vinden wij, is dat je tijdens de hele reis, dus ook tijdens de oriëntatieweken gescheiden moet slapen. Wij vroegen ons af of dit met de cultuur te maken had, wat ons erg logisch leek, gezien de cultuur in Thailand, of dat dit per organisatie verschillend is.Wanneer dit per organisatie verschillend is weten jullie dan misschien bij welke organisatie wij iets vergelijkbaars kunnen boeken ( met oriëntatieweken)? Of hebben jullie tips voor andere landen?
Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein
ik heb zo’n vermoeden dat het apart slapen een regel is van activity international want ik ben in verleden met een reisorganisatie waarmee ik alleen een rondreis had meegeweest en daar sliepen de stelletjes gewoon samen…
Bedankt voor je reactie!
Wij willen alleen niet alleen een rondreis maken, maar wij vinden juist de combinatie van de oriëntatie, dus het land leren kennen en daarna het vrijwilligerswerk!
Weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, dus eerst oriëntatie van een aantal weken en dan vrijwilligerswerk doen?
Groetjes Marjolein
Het apart slapen is een regel van activity international.
Pas op met het doen van vrijwillgerswerk in Thailand. Organisaties vragen vaak hoge bedragen, die niets van doen hebben met de werkelijke kosten. Daarnaast vergeet men dat om vrijwilligerswerk te mogen doen men in Thailand in bezit dient te zijn van een werkvergunning. Dat vertellen ze je gemakshalve niet.
Op het werken zonder werkvergunning, inclusief vrijwilligerswerk, staat een maximale gevangenisstraf van 5 jaar.
Ik ben net lid geworden van deze site en las met verbazing over al die vragen over het doen van vrijwilligerswerk in Thailand.
Ik lees nogal eens op thaivisa.com en daar kom je nogal eens heftige discussies tegen over dit onderwerp.
Het komt erop neer dat vrijwilliggerswerk wordt getolereerd in Thailand maar het MAG NIET zonder een werkvergunning!
Heb je een te grote mond (in iemand’s ogen) of je komt net de verkeerde tegen dan kun je in de grootste problemen geraken.