De eerste snuggere actie op weg naar Peru is 'n feit. M’n anti-muggenspul had ik in m’n handbagage geladen en dat mag dus niet.
Waar kan ik in Lima of Arequipa fatsoenlijk anti-muggenspul kopen?
Via Wereldwijzer app
De eerste snuggere actie op weg naar Peru is 'n feit. M’n anti-muggenspul had ik in m’n handbagage geladen en dat mag dus niet.
Waar kan ik in Lima of Arequipa fatsoenlijk anti-muggenspul kopen?
Via Wereldwijzer app
Dat is een moeilijke vraag omdat ik nooit de behoefte heb gehad in Lima of Arequipa “anti-muggenspul” te kopen. Zo veel muggen zijn daar niet, althans niet naar mijn ervaring. Maar je moet het wel zoeken in “farmacias” of “bóticas”. Farmacias hebben gewoonlijk meer in voorraad dan bóticas. In Lima is er de “Farmacia Universal”, die er om bekend staat heel veel te hebben. In het centrum van Lima, vanuit Plaza Mayor gezien aan de andere kant van Avenida Tacna, ik meen in Jirón Huancavelica. Ik geloof dat ze ook een vestiging in Miraflores hebben.
http://www.hostellima.nl/
Voor zover ik weet mogen er echter geen middelen met DEET in Peru verkocht worden… Dus zit je met de lokale middeltjes als Off, wat stukken minder werkt. Pin me er niet op vast, maar ik heb niets kunnen vinden in Peru en ik weet dat het in Argentinie (ook) niet verkocht wordt. Aan de andere kant, daar waar je écht last van muggen hebt (Puerto Maldonado bijvoorbeeld, duh…) heb je over het algemeen een muskietennet.
Indedaad, je koopt best DEET producten in Nederland/Belgie, want in Peru werken ze veel minder goed! Als je dan toch iets moet kopen in Peru dan raad ik je Floresta Super Extremo aan, die vind ik veel beter dan Off!