Hallo,
Wie heeft er ervaring met het annuleren van een vliegvakantie voor je gezin omdat er 1 gezinslid op het laatste moment (2 dagen voor vertrek) een flinke griep of iets dergelijks heeft.
Graag uw reactie en/of ervaringen hiermee.
Hallo,
Wie heeft er ervaring met het annuleren van een vliegvakantie voor je gezin omdat er 1 gezinslid op het laatste moment (2 dagen voor vertrek) een flinke griep of iets dergelijks heeft.
Graag uw reactie en/of ervaringen hiermee.
Annuleren is altijd makkelijk, geld terugkrijgen niet.
Als je geen annuleringsverzekering hebt zul je geen geld terugkrijgen. Heb je wel een verzekering, dan krijg je soms geld terug. Je kan het beste je polisvoorwaarden nakijken. In veel gevallen heb je sowieso een doktersverklaring nodig.
Ik heb zelf om medische redenen onlangs mijn vlucht moeten annuleren - niet leuk, maar het was niet anders.
Ik bleek de dekkingsclausule voor annuleringen van mijn reisverzekering uit te hebben gezet (in het verleden al eens, bij een grote reis omdat ik daar op de bonnefooi ging reizen) en kreeg het geld voor het ticket dus niet terug, ondanks doktersverklaring.
Wat je wel terugkrijgt, zijn de belastingen: het percentage toeslag voor de brandstof krijg je dan weer niet terug.
Mooi leermomentje… :slywink: