Reis annuleren zonder geldige reden. HELP!

Hallo,

Ik heb recentelijk een reis van 8 dagen geboekt naar het zonnige Sunny Beach in Bulgarije. Deze reis heb ik geboekt met annulerings verzekering.

Nou is er iets tussen gekomen waardoor ik samen met mijn reisgenoten niet meer deel kan nemen aan deze reis. Deze reden staat niet in de lijst met geldige redenen om een reis af te zeggen (dood, scheiding, werkeloosheid, medisch). En ik ben er ook vrijwel zeker van dat onze reden niet geldig word verklaard.

Hoe kan ik nu het beste onze reis annuleren & hoe streng zijn reis organisaties bij het controleren hier in? Als ik meld dat het om een medische reden gaat, heb ik dan bijvoorbeeld een dokters verklaring nodig? Als ik de dood van een familie lid meld, moet ik dit dan kunnen bewijzen? Of nemen ze ‘problemen thuis waar ik verder niet op in wil gaan’ al als een goede reden?

Wie heeft hier ervaring mee & wie kan mij hier mee helpen? Ik heb namelijk maar 1 kans om een reden te zeggen om de reis te annuleren!

Ik hoor graag tips of oplossingen om deze reis alsnog te kunnen annuleren & het geld terug te krijgen.

Groeten,
Reiziger

Uiteraard moet je bewijzen of je je reis wel met een geldige reden annuleert. Wanneer je zo makkelijk zou kunnen frauderen (want dat wil je) dan zou een verzekering snel failliet gaan, of dan zouden de premies van eerlijke mensen snel heel hoog worden.

Ik zou contact opnemen met het reisbureau en de situatie uitleggen. Misschien zijn ze coulant en krijg je een deel van de reissom terug, of kan je (tegen vergoeding) de reis verzetten.

Bij vliegtickets kun je sowieso tax en toeslagen terugvragen (minus administratiekosten).

Is omboeken naar een andere reis geen optie??