Wanneer annuleren?

we hebben eind okt een ticket geboekt naar bkk.
maar ik ben sinds begin nov steeds zieker geworden. nu eindelijk begin jan zijn ze erachter gekomen dat ik vit b12 te kort heb.
hier krijg ik nu injecties voor 2 per week tot 7 februari en dan moeten ze kijken hoe en hoeveel ik daarna nog moet hebben.

nu maak ik me een beetje druk want begin mrt gaan we dus 2 mnd backpacken in thailand en laos. en ik voel me nog niet echt goed nu. erg moe en zere spieren en duizelig.
nou vraag ik me af wanneer beslis ik om niet te gaan.
en is dit een geldige reden voor de ann.verz. ?

ik ben namelijk sinds jun 2008 al duizelig maar ze konden er maar niet achterkomen waardoor en volgens de huisarts lag het niet aan mijn b12 te kort die ik in aug ook al een beetje had. maar ben me sinds nov pas echt met de dag slechter gaan voelen.

het kan zijn dat ik nu in een korte tijd opknap maar het kan ook zijn dat dit niet gebeurd. de zorgen die ik me maak over wel/niet gaan is niet gunstig voor mijn b12 te kort.

wat denken jullie ? wanneer beslis je in zo’n geval ?

hallo Karin

wat rot voor je dit hele gedoe zo, wanneer zou je opvakantie gaan eigenlijk?
maar als dit vrij snel is, dan zou ik al weet ik niet of een tekort aan b12 een geldige reden is om te anuleren toch voor mijn gezondheid kiezen en anuleren
mischien wil je dokter wel een briefje waarin hij zet dat hij het je afraad om z’n reis te maken dan denk ik dat het in ieder geval een geldige reden is maar ook dit zal wel weer afhangen van welke verzekering je hebt, je kan het natuurlijk altijd bij hun navragen
maar mijn advies is gezondheid gaat voor hoe mooi z’n reis natuurlijk ook is

in ieder geval veel gezondheid toegewenst en ook veel wijsheid met dit moeilijke dilemma

groetjes dirk

hoi dirk
we hebben een ticket voor 3 mrt tm 4 mei.

Hoi Karin,

Wat ontzettend waardeloos, kan me voorstellen dat je dit een moeilijke keuze vind.
Ik zou zeer zeker overleggen met de huisarts. Waarschijnlijk is je weerstand wel wat verzwakt doordat je je al een poos niet goed voelt. Je bent dan waarschijnlijker vatbaarder voor infecties e.d, wil je ook niet krijgen op reis. Ik zou het zelf bekijken tot 7 februari, je moet je tijdens de behandeling toch beter gaan voelen lijkt me. Annuleren kan dan altijd nog op een later tijdstip. Zeker geen leuk vooruitzicht maar zoals Dirk zegt, gezondheid gaat boven alles.

Heel veel sterkte. groetjes José

Ik zou het nog even aankijken, ik heb afgelopen zomer 2 dagen van te voren geannuleerd en kreeg het grootste gedeelte gewoon terug. Via wat heb je geboekt? Het verschilt misschien ook per maatschappij dus ik zou het gewoon alvast ff checken.

bij emirates heb ik geboekt. kosten 200 euro per ticket bij annulering.
maar krijg ik dan het restant terug van emirates of van unive (ann.verz)?

Het restant krijg je waarschijnlijk van emirates, maar misschien kun je nog meer terug krijgen via unive omdat het om je gezondheid gaat.

Als je annuleringskosten 200 euro per ticket bedragen, zal Emirates je ticketbedrag restitueren minus de 200 euro annuleringskosten.
Deze annuleringskosten zou je kunnen proberen terug te claimen via je verzekering, maar ik weet niet of het een geldige reden is om te annuleren voor de verzekering.

Als je dokter een verklaring kan opstellen waarin hij aangeeft dat je niet kan/mag reizen door deze problemen, kan je die meesturen naar de verzekering. Vaak vergoedt de verzekering bij ernstige ziekte van de passagier, maar ik durf niet namens de verzekering te praten en te zeggen of ze dit ernstig genoeg vinden…zou je verzekering ff bellen hierover.