Annapurna circuit

Hallo,

Ik wil in oktober/november 2016 het Annapurna circuit lopen. Echter wil ik dit doen zonder gids en drager. Ik heb al veel forums en blogs bekeken en overal lees ik dat je de weg niet zomaar kwijt raakt en het ‘‘druk’’ genoeg is met andere wandelaars. Ik zelf ben 22 jaar en heb een redelijke conditie, echter ben ik wel een beetje bang voor de kou? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil weinig spullen meenemen zodat mijn rugzak licht blijft, liefst een grote daypack ik zit te denken aan dit:

• Slaapzak, lakenzak, thermo broek, regenbroek, thermo shirt, softshell jas, wind en waterdichte jas,camera en mobiel +lader, waterfles handschoenen en muts,handdoekje, wandel sokken, ondergoed en voor de rest natuurlijk wat toilet spullen.

overdag kan het redelijk warm zijn toch, is het een idee om een hardloopbroek aan te doen? Die zijn winddicht en warm. Heb je ook winddichte thermo leggings? Dat je er zeg maar niks overheen doet? Welke broeken raden jullie aan?

Over spullen is genoeg te vinden. Loop zeker niet alleen. Nooit.

Hoi Femke,

Qua inhoud van je rugzak is het okay. Termo ondergoed is overal verkrijgbaar. Tot highcamp kun je meestal nog wel licht gekleed lopen overdag. De pasovergang is vaak koud vanwege wind. Heb zelf ooit min 18 graden gehad met gevoelstemperatuur van -30! Regenbroek houdt je warm als je dit over je lagen aantrekt. Neem ook een paar extra handschoenen mee of ook twee lagen.
Kijk of je tochtgenoten kunt vinden, raad je af om alleen te lopen. Helaas zijn er genoeg verhalen over trekkers die het niet kunnen navertellen. Kijk anders ook even op trekinfo.com, daar staan nog een aantal oproepen.

Mocht je nog vragen hebben lees ik wel van je.

Succes en een mooie tocht.
Harry