Wij zijn bezig om onze reis te boeken, maar hebben een dilemma. Ik wil heel graag naar Annah Rais, maar mijn vriend ziet het absoluut niet zitten om bij een stam te overnachten (helaas). Ik weet dat er in Batang Ai ook een HIlton hotel zit.
Is het een makkelijk met het ander te combineren? En hoe zit het dan met het vervoer erheen?
Wij hebben in september een overnachting gehad bij Ana Rais longhouse (longhouseadventure.com). Dit longhouse is de bekendste in de buurt van Kuching. Uiteindelijk sliepen wij niet in het longhouse zelf maar in een huis er tegenover. Als je in het huis van de eigenaar sliep was het wel wat primitiever. Ik wil niet te negatief doen maar ik vond het achteraf gezien overbodig om te overnachten. Met een bezoek kon je ook het leven van de longhouse goed zien. Wij werden met de auto opgehaald bij onze lodge en ook weer terug gebracht. Als je meer wil weten dan hoor ik het wel. Batang ai ben ik niet geweest. Misschien dat iemand anders daar wat over kan vertellen. Ik ben zelf ook benieuwd. Ik weet dat het een lange rit is daarnaartoe en dat je een aantal uur met de boot moet varen. Zijn er mensen die 1 van de stammen bezocht hebben?
Hallo,
Ik heb een mail gestuurd naar het Hilton hotel dat grenst aan het N.P Bantag Ai. Ze hebben promotie prijzen…maar ze organiseren geen tochten naar het park. De trekking vanuit Kuching of Miri zijn erg duur! Naar het park moet je met een boot en in het park kan je wandelingen maken…maar daar is weinig info over te lezen en lijkt me niet goed geregeld of te doen!