Na 1 avond bij The Hill (ex Novotel) gelogeerd te hebben zijn we verkast naar Hotel Pusako.
De locatie is ver buiten de centrum (Jam Gadang) , dus moet je wel vervoer hebben als je naar de centrum wil gaan om uit te eten .
We hebben een standaard kamer gekozen.
Minder luxe dan The hill , aan de andere kant is het ook echt lekker om dat het gelegen is in een grote eigen terrein.
Het ontbijt is ook relatief minder dan The Hill.
De kamers zijn een beetje gedateerd , en onze kamer heeft ook geen AC , kennelijk vond men niet nodig toen we gingen informeren.
Het is AC “alami” ( natuur AC) , dat kan wel kloppen , want het is koel genoeg om zonder AC te slapen. En zeker als je de balkondeur open laat staan.
Ze zijn nu bezig met renoveren , is wel begrijpelijk omdat ze anders de concurentiestrijd verliezen.
En ze zijn ook de oudste 4 * hotel van Bukittinggi.
Is het dezelfde hotel zoals je beschreven hebt ?
Quote :
*Niet ver van Jalan A.Yani ligt dit mooie hotel. Correcte bediening, goede service en een snelle wasserij. Het ontbijt is niet altijd even goed. Als het hotel druk bezet is moet men er vroeg bij zijn om nog wat warms te bemachtigen. Een mooi zwembad is er ook maar helaas geeft men ook toegang aan de jeugd zodat het er in de weekends druk en rumoerig is ook door de zeer luide muziek. Beetje jammer.
De prijzen liggen (begin 2009) tussen de Rp350.000 en Rp450.000. Een nadeel is ook de gezamenlijke niet per kamer te regelen AC. *
Dan is het niet te rijmen met de classificatie van de hotelsranking.
Men zegt dat The Hill en Pusako een 4* hotel zijn , ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe het in Royal Denai is , maar gezien je posting is het wel minder dan The Hill .
**
Dat is ook zo , voor de ervaren reizigers en mensen met indonesische relaties kan het best doen door vouchers te kopen , alleen is het niet altijd beschikbaar voor buitenlanders (moet Kitas hebben of andere beperkingen ).
Wel kan men via reisburo’ s of internet boeken , dat scheelt soms een paar slokken op een borrel qua de prijs.
Anders moet men goed onderhandelen bij de balie .
Ik heb nog nooit in 4*/5* hotels mensen zien onderhandelen.
De meeste toeristen , op doorreis blijven hoogstens 1 of 2 nachten .
Dat is tenminste mijn ervaring.
Algemene opmerking :
Is ook handig om het te weten , in ieder geval voor de nieuwe reizigers.
Ik heb uitgerekend dat ik minimaal 2 weken de route Padang - Medan moet doen om een beetje van de midden route te kunnen zien.
Inclusief de Indonesische toeristische plekken.
Dat geldt ook voor Medan e.o incl. bij de orang utans kijken.Heb je 1 week nodig.
Voor de oostelijke route (kust) heb je ook minimaal 2 weken nodig .
De Palembang -Jambi e.o ook 1 week .
Is te hopen dat ik het volgend jaar het kan doen.
Moet nog even sparen .
Bisa dicek Mas .
Aan de hand van de rekeningen.
Alleen krijg ik geen korting bij hun bar-restaurants .
Dus ga ik uit eten bij de foodcourts van de Malls.
In Padang Sidempuan kreeg ik 15% korting , en dan zeggen ze later dat het een vergissing was.
Hotel Natama II , dus ik zeide DOEI .
Over de 2 soorten prijzen.
Hier een diskussie uit een Indonesische site . (van 2007).
Mijn ervaring is van ongeveer 15 jr geleden Jakarta e.o , Bali 2003-2004-2005 en Sumatra Januari 2009.
*Tapi kalo elu masih ada passport WNI, lebih murah tuh harga paketnya. *
Gue lupa seberapa mahal utk WNI
Ini aja gue en hubby sama2 WNA jadi dapet harga WNA ![]()
ternyata beda ya wni & wna harga paketnya ?
he he he he… gue heran wkt ke bali itu.
*utk masuk ke daerah2 tujuan tertentu, orang asing dan wni beda harganya.( buitenlanders en WNI hebben verschillende prijzen) *
*buat gue itu aneh aja
(het is voor de schrijfster vreemd) *
ngitung buat bayar jadi muter dikit soalnya : ( 3 dikali X rupiah ) + Y rupiah :kakaka:
Bron: http://forum.wgaul.com/archive/thread/t-30949-Biro-tour-yang-asik.html
SPECIAL RUPIAH PACKAGES
Welcome to our extraordinary Domestic Rate page! Exclusively for KIMs/ KITAs holders and Indonesian residents, we present great deals of room charge, particularly in Rupiahs. You’ll be amazed that you find a wide range of holiday preferences in incredibly affordable prices. Just pack your sacks, and gear up for fashionable but reasonable vacations!
Ik wilde toen een weekendje met gezin logeren in Sol Marbella Anyer met de rupiah pakket (speciale aanbieding) .
Prima , totdat ik mijn ID card moet laten zien.
Werd geweigerd , geen Indonesian resident , terwijl ik een Indon. paspoort heb.
Wel kon ik boeken via een Indonesische vriend of familie.
Moet alleen de Id card of adres van een Indonesier te laten zien , dan mag het wel .
Heb je posting nagelezen:
Niet ver van Jalan A.Yani ligt dit mooie hotel. Correcte bediening, goede service en een snelle wasserij. Het ontbijt is niet altijd even goed. Als het hotel druk bezet is moet men er vroeg bij zijn om nog wat warms te bemachtigen. Een mooi zwembad is er ook maar helaas geeft men ook toegang aan de jeugd zodat het er in de* weekends druk** en rumoerig is ook door de zeer luide muziek. Beetje jammer.*
*De prijzen liggen (begin 2009) tussen de Rp350.000 en Rp450.000. (publish of betaalde rate ?)Een **nadeel **is ook de gezamenlijke niet per kamer te regelen AC. *
Ekskusee moa .
Klopt , maar daarnaast heb je diverse punten aangestipt .
De enige “postieve” punt is snelle wasserij.
Daar kan je ook gaan discussieren.
Wat is snel , s’ochtends afgehaald en s’avonds keurig netjes in cellofaan verpakt en gestreken ?
Of is het one hour service ? Dat heb je ook .:slywink:
Correcte bediening en service laat ik er buiten.
Dat is standaard bij een * hotel.
pardon , n.m.m is het een inhoudelijke toevoegingen mijnerzijds.
Op jou posting :Naar mijn mening is het beste hotel in Bukittinggi Royal Denai hotel.
Het is ook een kanttekening over jou posting mbt de door mij ingebrachte informatie van de zgn 2 prijzensysteem.
Dat het niet bij iedereen bekend is niet erg , maar wel interessant om te weten.
Daar kunnen de buitenlandse reizigers (i.h.b de Nederlandse) ) hun voordeel halen door samen met een Indonesier (vriend of familie) zo’ n Rupiah Pakket te boeken die ze normaliter niet zullen doen.
Voor de rest van je posting ga ik niet op reageren .
De onderdelen “ervaringen met hotels…” is bedoeld voor ervaringen met het hotel genoemd in de openingspost. Eventuele tips over hoe je het verblijf het beste kunt boeken zijn dan ook nog wel interessant voor de meeste lezers.
Het heeft weinig zin om de beleving van een ander in twijfel te trekken. Belevenissen (/smaken) verschillen nu eenmaal.
Kortingen die verkregen zijn in andere hotels zijn in dit topic niet relevant. Laat staan algemene opmerkingen als “de route Padang-Medan” en “orang-utans”.
Dus, vanaf hier verder over hotel Pusako.