x
De laatste keer dat ik in Bukittinggi verbleef koos ik voor Royal Denai hotel.
Het vriendelijke personeel, het lekkere ontbijtbuffet, het goed onderhouden zwembad en de ruime kamers deden mij besluiten om hier te logeren. De kamers aan de achterkant zijn erg rustig m.u.v. de weekends als er al heel vroeg kinderen in het zwembad spartelen. Er worden veel congressen gehouden waardoor het altijd gezellig druk is en er 's avonds in de lobby muziek gemaakt wordt en karaoke.
Het hotel is gunstig gelegen, vijf minuten lopen naar de Jalan Ahmed Yani waar diverse eetgelegenheden gevestigd zijn en waar 's avonds een hele reeks eettenten langs de weg opgebouwd worden. Het centrum met de Jam Gadang is op 10 minuten wandelen.
Tijdens mijn volgend bezoek aan Bukittinggi zal mijn keuze wederom dit hotel zijn. Kijk hiervoor de website. :nod:
Helaas is de website van Royal Denai “uit de lucht”…:tear:
Er is ook een Royal Denai Vieuw hotel van dezelfde eigenaar iets verderop. Heb er nog niet de nacht doorgebracht.
Hoi hoi, wij hebben afgelopen januari ook in hier overnacht tot volle tevredenheid Goeie ligging & vriendelijk en behulpzaam personeel, prima ontbijt buffet.
Het is ook het beste hotel in Bukittinggi…:nod:
Ohhh vandaar! :cheer:
Nu, na 2 jaar niet meer in Bukittinggi te zijn geweest, verbleef ik weer in Royal Denai. Het personeel is nog steeds zeer vriendelijk en behulpzaam en ook andere employees doen zo goed mogelijk hun best om het de gasten naar de zin te maken. Het hotel is enigszins verouderd, oude TV toestellen, de badkamer heeft een facelift nodig en de vloerbedekking in mijn kamer was hard toe aan vervanging. Het meubilair op het balkon was rijp voor de vuilnisbelt. Ondanks deze gebreken blijft het voor mij een hotel waar ik graag verblijf.
Een grote verrassing voor mij, die het verblijf minder aangenaam maakt, is een grote moskee op ongeveer 300 meter van het hotel met 2 minaretten waarin luidsprekers zijn gemonteerd die een geluid produceren van vele gigawatts. Soms, vooral op vrijdag en zondag, gaat de geluidsvervuiling de hele dag door. Het is moeilijk deze roeptoeters te negeren. Kinderen dreunen op monotone wijze verzen uit de koran op. Maar het is moeilijk een plek in de stad te vinden waar geen moskee binnen 200 meter is te vinden.
Ik denk dan ook dat de meeste inwoners van de stad immuun zijn geworden voor die geluidsoverlast. Ik in elk geval niet :paranoid:
Na van alles bekeken te hebben, komen wij toch ook uit op Royal Danai. Toch de beste keuze, qua prijs, locatie. En ach ja, mag wat verouderd zijn, het is verder prima comfortabel genoeg.
The Hills is chique, maar dan vind ik eigenlijk de prijs-kwaliteit niet orde.
Een goed alternatief is het Royal Denai View hotel, iets verder gelegen langs een straat tegenover het ziekenhuis. Toen ik er was werd er nog gewerkt. Het zal nu wel klaar zijn. Voor zover ik weet kun je gebruik maken van het zwembad van Royal Denai. Voor een goede maaltijd kun je in de Jalan A. Yani (China town) het Turret café en restaurant bezoeken. Ook is halverwege de straat Bedudal een goede keus.