Hoi ik ben eigenlijk op zoek naar interresante plaatsen om te overnachten. Ik ga eerst naar Chiang Mai. Daar zou het interresant zijn om dicht aan de night market te zitten. Iemand dat daar interresante slaapplaatsen weet? Met airco of fan en een douche.
Voor Ko Samui mss een hutje ofzo om te overnachten? Met airco of fan en douche. Liefst Chaweng of Lamai.
Voor Ko Phangan zoek ik ook interresante hutjes. Ook met airco of fan en douche. Haad Rin en Thong nai pan.
Bedankt.
Wat ik altijd doe is de lonely planet gebruiken. Je neemt 1 hotel/hostel uit de lonely planet die je een beetje aan staat. Ziet de kamer er niet uit dan kan je in de buurt kijken naar andere hotels. Waar vaak 1 hotel staat zijn ook vaak andere hotels te vinden. Werkt perfect:zon02:
Voor mensen die Chiangmai willen bezoeken en nog geen logement hebben gevonden.
Lannathai Guesthouse!!
41/8 soi 6 loikroh road,Chiangmai Thailand.
Tel:(053)275563,820389.
fax:(053)820391
E-Mail:Lannathai_GH@hotmail.com
webadres:www.lannathaiguesthouse.com
Voordelen aan deze guesthouse=3minuten lopen van het beroemde nightmarket.
Prijzen zijn gunstig:
350bath(fan+douche+tv)
400bath(idem maar airco)
De kamers zijn ruim en je ramen kunnen met een speciaal systeem worden afgesloten,maw:rustig slapen.
Het guesthouse heeft ook een klein restaurant(ontbijt)waar ook 2 computers staan waar je op het internet kunt surfen(10bath per 15min)
Conclusie:een vriendelijk en goedkoop guesthouse(ben er zelf nog geweest in februari)
wat koh phangan betreft:
haad rin is leuk als je van feesten houdt, zeker als je er rond full moon bent er zijn geen bungalows op het strand en als je wilt zwemmen moet je rekening houden met jetskieende dwazen en het strand vind ik niet mooi.
tong nai pan dat is een mooi strand enige nadeel een beetje moeilijk bereikbaar een dirt road dus als je weg wilt dan zul je als je niet vertrouwd bent met een motorbike een auto moeten huren. tong nai pan geniet bij mij wel de voorkeur boven had rin.
had yao is ook een mooi strand evenals chalok lam.
Hey georges ja idd ik heb dat nog altijd in gedachten! Maar ik had beloofd aan men vrienden om ne keer nog is rond te horen hier op het forum. We zouden gewoon nog wat extra adresjes willen. Nu dat lannathai guesthouse ziet er zeker ok uit. Is zeker een kansmaker voor de tijd dat we in CM zitten. Best op voorhand boeken of kan het ginder ter plaatse nog als we er met 4 aankomen?
Verder zoek ik nog mensen die mss info ed hebben voor zo van die hutjes te huren op Ko Phangan of Ko Samui. Alles van info enzo is welkom!
Hoi ja ik ben er vorig jaar al geweest hoor. Maar deze keer zoeken we er cheape hutjes. Wij hebben vorig jaar via bookings.com een resortje genomen in Thong Nai Pan om te overnachten maar dat was eigenlijk wel wat duur tov als je ginder zelf iets weet te regelen. Vandaar dat alle tips welkom zijn voor op Ko Phangan (en ook Ko Samui).
Ja idd het strand op haad rin trekt op niet veel. En tijdens de party’s op het strand zit iedereen te plassen in de zee. We willen eigenlijk deze keer gewoon eens een paar dagen in haad rin zitten voor wat te feesten en dan trug naar thong nai pan. Het is daar zo chill he. Idd moeilijk te bereiken en je geraakt er ook moeilijk weg. Wij hadden wel geluk dat we daar mensen hadden leren kennen die ons graag voor een goede prijs vervoerde naar haad rin.
Hoi Stoffeltje,
Afgelopen keer zat ik in Grace Boutique guesthouse in Chiang Mai, welke praktisch OP de nightmark ligt. Thapae gate is 2 minuten lopen, ik neem aan dat je deze old city wall wel weet te vinden?
Het voordeel van dit guesthouse vond ik dat er heel vriendelijk personeel werkt die je overal mee wil helpen, er zit ook een reisbureau bij waar ze je een hoop over verschillende tours kunnen vertellen. Ook voelde het redelijk veilig aan, waarmee ik bedoel dat ik zonder me vervelend te voelen mijn camera in mijn kamer kon laten liggen bijvoorbeeld. Wat niet wegneemt dat je altijd voorzichtig moet zijn op je spullen!!
GRACE BOUTIQUE GUEST HOUSE - Guesthouse Reviews (Chiang Mai, Thailand). Hier een link met een paar recensies. Als je wilt kan ik je het adres met alle nummers en adres nog geven, maar dan zal ik even opzoek moeten naar hun kaartje:smile:.
als je niet in het echte hoogseizoen gaat zou ik gewoon op de bonnefooi naar tong nai pan gaan en dan vind je heus wel een bungalow of op de pier daar staan altijd guides waar je een bungalow kunt boeken dan zit er vaak een gratis taxi bij. zou wel dan slechts 1 nacht boeken kun je altijd weer weg als het niet bevalt.
mae haad is ook een relaxed strand met goede snorkel mogelijkheden.
veel plezier
Het is voor in juli/augustus dus dan is het daar geen hoogseizoen he? Ja idd dat is juist, ze staan daar al aan de pier met zen allen te wachten om je een hotel aan te smeren.
Ja je mag me altijd dat adres e.d geven hoor. Hoeveel slaapplaatsen zijn daar en moet je dat daar op voorhand best boeken? groetjes
Ik heb het contact kaartje gevonden :biggrin:!
*Grace Boutique House
140 Rachaphakinai Rc., Muang, Chiang Mai 50200 THAILAND.
Tel./Fax. 66-53 279 855, 66-53 272 028, 086-311 5870
E-Mail: [EMAIL=“grace.boutique@hotmail.com”]grace.boutique@hotmail.com
*
Je hoeft hier in principe niet op voorhand te reserveren, maar voor de zekerheid kun je altijd bellen. Overdag zal waarschijnlijk een vrouw de telefoon opnemen, en zij spreekt erg goed Engels . Ze hebben daar, ik schat een stuk of 10 kamers.
Bedankt hoor! Dat zien er wel degelijke kamers uit enzo. Ik ga dat zeker opslagen. Groetjes!
En mocht deze niet bevallen, er zijn er nog genoeg in de buurt, laat nog maar weten welke je uiteindelijk zult kiezen! Voor wanneer is het eigenlijk? Juli/Augustus?
Wat Chiang Mai betreft, heb ik van meerdere mensen positieve reacties gehoord over Liam’s Suan Dok Mai, hier de link naar de website:
Zalig seg dat word uitgebaat door Belgen! Maar nadeel is wel dat ze wat prijziger zijn. Nuja ik hou het zeker in gedachten en ik praat er toch nog over met men medereizigers. Groetjes en bedankt
ikzelf heb op Koh Phangan een geweldige tijd gehad in Blue Ocean Garden. Bijna niemand kent het nog.
Het is een kleinschalig resortje (eigenaar is een Italiaan) met hutjes op het strand aan de rustige baai van Haad Chao Phao.
Gewoon lekker een boekje lezen, lekker zwemmen en het eiland ontdekken.
Echt om totaal weg te zijn van alle drukte. Als je vertier en vermaak wil moet je hier niet gaan zitten, maar wel als je van kleinschaligheid houdt, privacy, rust, hagelwit strand etc,
het is dan normaal wel een beetje hoogseizoen,ivm de europese schoolvakanties, maar nu met de lage euro en de toestand in bkk verwacht ik niet dat het echt druk wordt.
enige nadeel in dit resort kan zijn, omdat het naast de pirates bar ligt dat er op de party avond overlast kan zijn vd muziek.
de piratesbar heeft nl 3 dgn voor en 3dgn na fullmoon een feest de zgn moonset party.
in juli en augustus is het water aan de lage kant zodat zwemmen lastig kan zijn maar dat geld voor de hele west kust van koh pha ngan in deze tijd vh jaar
Het floatel ana de river kwai was erg tof!
lekker wiebelen als er een bootje langskwam en smorgens na het ontbijt de olifanten voeren…
Jeroen
Ja tis echt kei klote voor dit jaar. Eerst en vooral die betogingen, dan die euro die maar blijft zakken en dan nog die stomme vulkaan die nog roet in het eten kan gooien. Ik hoop dat het toch allemaal wat mag meevallen want ik ga toch zowieso naar Thailand.
Heb vorig jaar in http://www.awanahouse.com/nederlands/home.htm gezeten, was goed bevallen