Hotel/guesthouse in Chiang Mai

beste mede-reizigers,
ik ga deze week weer naar thailand, en zal begin december ergens naar chiang mai gaan, maar weet iemand een leuke slaapplaats daar voor 1 a 2 weken?? ik hoop natuulijk dat je het ook voor een week kunt pakken, het hoeft niet het goedkoopste te zijn, het moet natuurlijk ook niet al te duur zijn:teeth:???
alvast bedankt!
greotjes bob

Wij hebben goede ervaringen met het empress hotel. Zijn er nu 2 keer geweest. Een midden klasse hotel Qua prijs.

Wij zijn in het Awana sleep and swim geweest, erg gezellig guesthouse, van Nederlanders, is een zwembadje bij en de kamers zijn schoon en hebben een erg goed bed, kosten ongeveer 15€.
Ligt aan de rand van de stad en is te voet goed te doen.
Hebben ook een mooie site.

Ik ben afgelopen mei in thailand geweest. In chang mai hebben we geslapen bij het Hollanda Montri guesthouse geweest.

Erg leuk en vooral betaalbaar!! Mooi aan de rivier, en met de gratis fietsen ben je zo in Chang Mai stad. Kijk maar eens ff op http://www.hollandamontri.com/en/index.php

Groetjes Joost

hi hallo voor ik ging wonen in chiang mai heb ik een paar maanden in eeen net hotel en gasthuis gewoond…de naam is …ELEGANT LANNA…CHAIYAPHUNLANE 2…CHANGMOI…50300
TEL …06653874043…ik hoop dat je er wat aan heb en niet so duur…gr…gerard

Ik ben zelf recentelijk 1 week in het Oriental Siam resort geweest… Geopend in feb jl. en was in 1 woord GEWELDIG!! Dit is wel een van de betere accommodaties, kosten liggen dan ook wel wat hoger. Maar kwaliteits / prijsverhouding krijg je TE veel voor wat je uiteindelijk betaalt!. Gelegen aan de rand van Chiang Mai maar het centrum is prima te doen met een taxi, die kosten zijn te verwaarlozen. Dit is bij uitstek een resort waar je heen gaat als je "iets te vieren"hebt of op huwelijksreis o.i.d. gaat. ( maar voor wie van luxe houdt zal zich hier als een vis in het water voelen!) www.orientalsiamresort.com

Hoi,

Wat een geweldig forum is dit. Wat jammer dat ik het niet eerder gevonden heb.

Ben nog steeds van het Thaise aan het genieten.

In Chiang Mai ben ik in een gloednieuw guesthuis geweest, gerund door een Belgische dame. Geweldig lekker eten, Home-cooked Belgisch. Toen ik er was kwamen er ook telkens mensen langs die in Chiang Mai wonen, en dat terwijl ze net open zijn. De lokale tam-tam schijnt dus goed te gaan voor hun en zegt dan ook wel wat over de kwaliteit van het eten.

De kamers zijn vrij groot, koel en schoon. En er is een zwembad.

Het ligt een ietsje uit de stad, op zo’n 10 minuutjes van het centrum.
Ik vond dat geen probleem omdat er altijd wel tuk-tuks of van die rode taxi’s rijden, ook 's nachts.

Het guesthouse heet: Liam’s Suan Dok Mai, genaamd naar het zoontje van de eigenaresse. :slight_smile:
Tel.: +66 (0) 53 855 033 en +66 (0)8 00 33 1636
Email: liamsdm@hotmail.com
Ze vertelde me dat de website nog in de maak is.

Ik heb het er geweldig naar m’n zin gehad en zal er zeker naar terug gaan (ben een beetje Thailand verknocht :zon02:). Dus volgens mij een echte aanrader. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Ik heb in nov. 2005 overnacht in Montrara Happy House. Het was toen net open, nog geen restaurant, daar waren ze nog mee bezig. Nu is het restaurant ook geopend zoals je kunt zien op de site.
Erg leuk en modern met redelijke prijzen. Ook heel vriendelijke mensen.
Echt een aanrader!

http://www.montrara.com/

hoi,

Ik ben er net een paar dagen geweest (5 Dec tot 9 Dec, 2008) en moet zeggen dat Kaatje niet gelogen heeft. Bedankt voor de TIP Kaatje :slight_smile:
Lekker gegeten daar vooral de ontbijten dan, en het is zoveel meer dan een guesthouse, lijkt mij wel een boetiekhotel!!! maar dan goedkoper.
het zwembad ligt in een mooie tuin en je hebt er veel plaats op de grote bedden
hun website is klaar www.liamsuandokmai.com
Als ik dit eerder ontdekt had was ik er wel langer gebleven,… goed voor volgende keer.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Carel.

Ga maar naar [EMAIL=“liamsdm@hotmail.com”]liamsdm@hotmail.com ik ben net terug en heb in tranen afschijt genomen.
Helemaal super en lieve mensen doe ze maar de groetjes van Ruudje uit driebergen Holland

Wat dacht je van Diamond riverside,vlak gelegen aan de Ping river en op loopafstand van de nightbazaar!!prijs=1120bath incluide breakfast(a vollentee)kamers zijn ruim,vriendelijke staff,één nadeel staan wel rookdectoren in de kamer!!groetjes:plastiek/georgessiam.

Hallo,
Wij hebben van de zomer in hotel Ping Buri gelogeerd. Prima, schoon en luxe hotel. Met de bustaxi ( één bep. route die rondgaat) ben je binnen 5 minuten ( 20 bath pp) bij de local market e.d. Eten doe je heel goedkoop in de foodmarket
Veel plezier in Chang Mai

Mijn advies: lees even de TripAdvisor recensies voordat je dit guesthouse boekt: bijna nooit zoveel negatieve ervaringen gelezen…“cockroaches as big as my mobile”: nee merci.

Hebt je het over het hotel dat vooraan de straat staat(diamond hotel)of het hotel achteraan (diamond riverside)vlak aan de ping river??ben jij er al eens geweest daar?Ikzelf ben er al verschillende keren geweest,(riverside)en ben er nog geen enkele kakkerlak tegengekomen.zat wel op de 6 de verdieping.Wat ik wel voor 100% zeker ben is dat het eerste hotel(kant straat)wel heel vuile kamers heeft.In iedergeval als ik een kakkerlak moest tegen komen dan zal ik hem de groeten doen van uw terwegen!!g.s

Ik heb gewoon “Diamond Riverside Chiang Mai” gezocht. En ik heb het over recensies en niet over eigen ervaringen.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293917-d505174-Reviews-Diamond_Riverside-Chiang_Mai.html

Altijd als ik naar cnx kies ik dit hotel,Diamond riverside!! heb er nog nooit iets abnormaals gezien op mijn kamer van mijn hotel(geen guesthouse)en je weet op tripadvisor maken ze van een “mug” een “olifant”!!mensen zijn niet gauw content.g.s

Fleur, als je in het reiscafe post krijg je zeker reacties, hier gaat het met name over hotels, en zul je geen reacties krijgen op je vraag.