Andringitra, Imaitso circuit

Dag Madagaskar-lovers,

nog een vraagje bij de organisatie van onze sept-okt-reis : Weet iemand van jullie hoeveel tijd er nodig is voor de wandeling Imaitso in Andringitra? Volgens wat ik op internet terugvind zou daar zo’n 8 uren voor nodig zijn, terwijl in de Bradt-gids (ook in de uitgave van 2011) 4 uren genoemd wordt. Dit zou ons plan zijn : dag 1: aankomst in de gîte (late namiddag), dag 2: Diavolana circuit, dag 3: Imaitso circuit (voormiddag) en diezelfde dag nog bezoek aan Anja park (late namiddag). Heeft iemand ervaring?
Dankjewel,
Lebra

Hi Lebra,

ik ben niet bekend met de namen voor de verschilende wandelingen en weet dus niet hoe lang het duurt. Hoe ga je naar Andrigitra toe? Huur je een 4WD voor je reis? Kijk even op de site van hotel www.campcatta.com
als je geen eigen vervoer hebt denk ik dat je een bezoek aan Anja park niet meer gaat halen. Waar ga je dan slapen? Terug naar Ambalavao?

groetjes, Wendy

Dag Wendy,
we zijn van plan om een grote toer te maken om de zuidelijke helft van het eiland, dus hebben we iemand met een 4WD. We denken om vanuit (een hotel in) Ranomafana via Ambalavao naar Andringitra te rijden om er in de gîte te overnachten (Namoly). De volgende dag: wandeling Diavolana (10u). De volgende dag: wandeling Imaitso (4u of 8u ?) en eventueel daarna nog Anja parc. We zouden dan eventueel kunnen overnachten in “La Varangue-Betsileo” in de buurt. Als Imaitso 8 uur duurt, halen we Anja Parc niet meer die dag. Denk je dat het haalbaar is, als we in de buurt overnachten, om dit Anja parc de volgende dag te bezoeken en daarna nog door te rijden tot in Manakara met enkele stops onderweg?
PS1: we doen Ranomafana eerst, omdat we een trekking willen maken vanuit Andrambovato en dat beter uitkomt met het schema van de trein.
PS2: dit is niet mijn eerste, maar wel mijn langste reis naar Madagaskar. Ik hou heel erg veel van dit land en zijn volk.
Vriendelijke groetjes,
Lebra

Hoi lebra,

waar komen de namen van de wandelcircuits vandaan in Andrigitra? Waar heb je dat gevonden? Ik heb ook nog even gekeken op de site van www.tsaracamp-madagascar.com en daar staan andere namen voor wandelroutes aangegeven.
Als er wat nieuws te leren is over Madagascar dan wil ik dat graag weten.

Gr, Wendy

Dag Wendy,
die namen vd wandelcircuits vond ik in de Bradt-gids, in de Lonely Planet en in de brochure die je kan downloaden op de website van ANGAP: www.parcs-madagascar.com . Tsara-camp en Camp Catta zijn privé-initiatieven op een andere locatie in het park en met eigen, gedeeltelijk andere wandelroutes.
Dit wordt mijn achtste Mdgscr-reis al. Na 5 eerder klassieke reizen ga ik nu meer op ontdekking en avontuur. Het is telkens weer verrassend. Puur genieten, en op die manier geniet je ook van de kleine dingen. Ik kijk er alweer naar uit!
groetjes
Lebra

1 like