Anderhalve week om op te vullen, wat te doen!

Hallo!

Wij (mijn man en ik) gaan in september & oktober een 3,5 week naar Australie.

Op 22 sept. vliegen we naar Dubai, en op 26 sept. komen we aan in Sydney.
Daar willen we een dag of 4 blijven en op zondag de 30e/maandag 1e richting wat anders. Een week lang willen we wat reizen/zien van Australie om vervolgens zo rond de 8e richting Mackay te gaan waar mijn broer woont en daar nog anderhalve week te verblijven en vanuit daar wat dingen doen/zien en evt. een autootje te huren. De 17e willen we terug naar Sydney en de 18e van Sydney naar Amsterdam.

Mijn man zou graag in die week een outback tour willen doen naar Uluru, en ik zou graag een duik (lees:snorkel) willen nemen in het GBR. Nu hebben we wat reisvoorstellen gedaan en is dat haalbaar met een prijskaartje van zo’n 4000 euro, HEEL VEEL geld voor een week tijd. Gaan we dus niet doen.
Wat is wel zeker de moeite waard? Wat is handig qua tijd & qua planning. We zijn er wel over uit dat we het toch allemaal zelf gaan regelen i.p.v. een reisorganisatie vanwege de hoge kosten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :slight_smile:

't Is dus eigenlijk een week om op te vullen i.p.v. anderhalve week. Of hebben jullie ook must do tips vanuit Sydney?

In 4 dagen sydney kun je veel zien, opera house, harbour bridge, botanic gardens, is allemaal op loopafstand van elkaar. Vanuit Sydney zijn ook dagtochten daar de bleu mountains, een hotel kan dat voor je regelen. Google eens op daytour + bleu mountains.

Kijk eens of je zelf een outbacktour kunt boeken. Er zijn heel veel touroperaters en er is er vast wel één die vanuit Sydney vertrekt voor een outback tour van een paar dagen tot een week naar Ayers rock. Anders met een binnenlandse vlucht naar Alice en dan een tour.

Vanuit Alice springs kun je dan naar Mackay vliegen. Van Mackay ben je in 2 uur bij de whit sundays, Daar kun je duiken en snorkelen dat hoef je dus niet in de eerste week te doen.

succes