Andere vluchttijden? GATE1

Goedemiddag, ik heb voor de maand december een reis naar de Filipijnen geboekt bij GATE1 (china-airlines). Dit duurt dus nog ruim een half jaar. Ik heb de bewuste vlucht geboekt omdat dat goed uitkwam met mijn werk, en de heenweg ruim 4 uur korter is dan de terugweg.
Nu krijg ik 2 weken geleden een mail waarin staat dat mijn vluchttijden zijn aangepast. In plaats van 15.50 uur (zaterdag) vertrek ik nu rond 11.00. Dat is fijn, zou je zeggen…

Ik kom echter, door dit tijdstip in de problemen vanwege mijn werktijden. Vraag je werkgever om medewerking zou je zeggen. Ik heb al met zeer veel moeite een week extra vrij kunnen krijgen… hij ziet me al aankomen! Ik ben er echter niet eerder. Ik zou 17 uur vliegen maar dat wordt nu, met de overstap, 21 uur!! En dat terwijl ik deze vlucht ook heb gekozen om de “korte” heen vlucht. Het lijkt bijna wel een “lokkertje”.

Nu heb ik al een paar keer gemaild naar GATE1, deze reageren echter niet op mijn mail. Via deze site een nummer kunnen vinden wat ik zo ga bellen.
Kan ik hier tegen protesteren? Wat zijn mijn rechten in deze?

Vast dank voor jullie tijd.

bij schemawijzigingen van meer dan 2 uur kun je de vlucht kosteloos annuleren. Dat zou ik zeker doen bi jgate1 want ik vrees dat het niet de laatste schemawijziging zal zijn (waarbij de reistijd nooit korter zal zijn, meestal weten ze dit al van te voren maar ja de verkoop he), de ticketbrokers/ ticketstunters doen dit trouwens allemaal, alleen de airliners zullen je over je rechten informeren…