Kun je er ook gratis annuleren?
Bij 123carrent.com zijn de auto’s nieuw, max. 6 maanden oud en de verzekering zit bij de prijs inbegrepen en ook heel belangrijk als je flinke ritten gaat maken en veel wilt zien: Onbeperkt aantal kilometers.
Voor zover ik het kan beoordelen is 123carrent een bemiddelaar die zelf geen auto’s heeft maar je boeking doorgeeft aan andere bedrijven. Bij Record boek je rechtstreeks. Op hun site is een FAQ die alle verdere vragen beantwoordt.
recchtstreeks beken bij Record betekent vaak eigen risico en een hogere prijsstelling.
www.123carrent.com is een autohuur-broker die elke dag contingenten inkoopt en daardoor een andere prijs bedingt. Door de samenwerking met anderen is de inkooppower enorm.
kijk maar en vergelijk de prijzen en vooral ook de voorwaarden!
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Rondreizen in Andalucia gaat meer dan perfekt. Een groot aantal B&B’s zijn te vinden op www.spanjeperauto.startbewijs.nl, van eenvoudig tot luxe, maar allemaal even gastvrij.
Als je de voornaamste autoverhuur-organisaties wil vergelijken, ga dan eens naar http://autohuur.jouwstarter.nl.
succes,
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Ik heb ook hele goede ervaringen met Record. Service doet niets onder t.o.v. andere verhuurders, prijzen liggen lager.
Groet, Herman
Ho(o)(ger) eigen risico heb ik niets van gemerkt de keren dat ik bij hen een auto heb gehuurd.
Groet, Herman
Hallo Herman,
Record is een voortreffelijke verhuurder, zolang je geen schade hebt.
Prijzen liggen circa 5 % hoger als Crown en Marbesol, althans via www.123carrent.com.
Eigen risico van 600 euro wordt berekend bij de duurdere auto’s.
De lijst van eigen-risico-uitsluitingen is erg lang … , kijk maar eens :
[ul]
[li]Pinchazos[/li][li]Daños causados a terceros por negligencias o conducción temeraria.[/li][li]Daños causados al vehículo por negligencias.[/li][li]Repostaje de combustible equivocado.[/li][li]Daños causados en llantas y neumáticos.[/li][li]Pérdida o rotura de llaves o mandos a distancia. El coste oscila entre 30 € y 120 € en función del modelo[[/li][li]Daños a la tapiceria y a las cerraduras.[/li][li]Daños o pérdida del asiento del bebe.[/li][li]Daños o pérdida de la antena, gato del coche, triángulos de seguridad, limpia-parabrisas o tapa del deposito.[/li][li]Daños del motor debido a negligencia.[/li][li]Daños en los bajos del coche.[/li][li]Daños por mal uso del embrague.[/li][li]Robo del vehículo con las llaves en el contacto.[/li][li]Conducir bajo los efectos del alcohol.[/ul] [/li]… en dat geeft in geval van schade heel erg veel problemen …
en dan ben je veel geld kwijt.
Crown rekent eenmalig 10 euro voor wiel en ruitschade, en Marbesol helemaal niets.
Dat zijn de feiten, niet anders.
Fijn dat je nog nooit schade hebt gehad. maar ook zonder schade kun je goedkoper terecht.
piet meijers
www.spanjeservice.nl](http://www.recordrentacar.com/alquiler_coches/aeropuerto_condiciones.htm#top)
Maar ik héb wel eens schade gehad, en toch werd er niet moeilijk over gedaan. Misschien vonden ze me aardig ![]()
Maar alle voordelen die je opsomt als je via jouw site boekt, daar kunnen ze daar bij Record vast niet tegenop.
Groet, Herman
Hallo Herman,
Juist vanwege schade-ervaringen zijn een aantal brokers voorlopig met Record gestopt …
Maar ik wil de feiten graag de feiten laten, Record is duurder en niet goedkoper zoals je eerder stelde.
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Ik durf te betwijfelen dat Record duurder is. Je moet natuurlijk geen appelen met citroenen gaan vergelijken. Zowel mijn vrouw als ik willen de wagen kunnen besturen en dat is bij Record zonder meerkost mogelijk. De totaalprijs komt dus goedkoper uit.
Geert
Beste Geert,
Ik schrijf het niet als ik het niet onderzocht heb.
Het scheelt ongeveer 5% met www.123carrent.com. Ook met tweede en derde bestuurder …
Ik vergelijk nooit appelen met citroenen en zeker geen knollen.
piet meijers
Een kleine update.
Wij hadden dus een C1 gehuurd bij Record ( € 87 voor 5 dagen, alles inclusief). Er werd ons een bijkomende verzekering voor € 3/dag aangeboden waarbij ook de nog resterende risico’s zouden gedekt zijn (verlies autosleutels, dronken rijden, diefstal in niet gesloten auto…) allemaal zaken die je dus met een beetje voorzichtigheid kan vermijden. Ik besloot die bijkomende verzekering niet te nemen en dat was geen probleem.
In plaats van de gereserveerde C1 (Clio) kregen we een gratis upgrading naar categorie L (Kangoo). De tank was halfvol en diende ook halfvol te worden ingeleverd. Gisteren de wagen ingeleverd aan de luchthaven. De controle duurde nauwelijks twee minuten. Alles verliep dus zeer vlot en professioneel.
Nog één opmerking. Mensen die reserveren bij Crown moeten er rekening mee houden dat hun balie zeer traag werkt. Wachttijden van 1,5 tot 2 uur zijn geen uitzondering.
Geert
Beste Geert,
Als je je bij de feiten houdt, ben je 5 % duurder uit geweest dan bij www.123carrent.com, die niet alleen met Crown werkt, maar met nog 6 anderen.
Ook bij Record kunnen de wachttijden erg lang zijn.
Groetend,
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Toch wel opvallend dat je nu een eigen autoverhuur-activiteit hebt opgericht die hetzelfde werkt als mijn www.123carrent.com, dus blijkbaar toch interessant … ikm heb nog wel meer leuke dingen op mijn sites :))
Succes in ieder geval, of blijf je toch bij Record huren ???
Misschien toch geen dubbele pet hanteren, want Berk is toch je pseudoniem voor Herman, webmaster van www.taal.info, toch?
In ieder geval succes met de zaken.
piet meijers
www.spanjeservice.nl
Wat betreft mijn gebruikersnaam: toen ik mij ooit aanmeldde voor dit forum dacht ik dat dat alleen maar een inlognaam en was ik mij er niet van bewust dat het tevens je gebruikersnaam is die bij al je berichten wordt getoond, vandaar “berk”, een naam die bij niet-intimi nogal raar zal overkomen. Niks dubbele pet dus. Zoals de waard is…
Zeker interessant die autoverhuurbusiness, Piet, maar als ík reclame voor mijn site maak dan zeg ik er wel bij dát het mijn eigen site is. Jij schrijft over je eigen website alsof het die van iemand anders is. Dat komt net even anders over. Over dubbele pet gesproken… Wel aardig overigens dat je de mensen er op wijst dat ze ook via http://spaanse.taal.info auto’s in Spanje kunnen huren ![]()
Collegiale groet,
Herman Kappen
Ik ben een toerist en deze site is er om info uit te wisselen onder toeristen. We doen dat in eer en geweten en volledig belangeloos. Wanneer dit forum wordt gebruikt om zaken te doen, dan is er wel sprake van eigenbelang. En blijkbaar doen sommigen dit ook nog op een verdoken manier, zodat de argeloze lezer denkt dat hij informatie krijgt, maar eigenlijk is het gewoon reclame.
In ieder geval heb ik geen vertrouwen in mensen die op die manier zaken doen.
Geert
Hallo Geert,
Ik heb overal gemeld dat ik www.123carrent.com in het leven heb geroepen om een goedkoop produkt te kunnen leveren, goedkoper dan anderen.
Een eigen post beginnen over autohuur of andere zakelijke aktiviteiten zul je van mij niet zien.
Daar waar www.123carrent.com als eerste in een post gemeld is, is dit niet door mij gebeurd, maar door anderen …
Ik zal altijd mijn eigen naam gebruiken, geen alias of zoiets. Dat heb ik genoeg gezien. Tevens zul je altijd zakelijke informatie lezen. Feiten.
Ik geniet op een aantal fora vertrouwen en vindt het jammer indien dit door discussies geschaad wordt.
Ik zal daar dus ook mee door gaan.
www.spanjeservice.nl heeft geen enkele reclame, nee, heeft zelfs een gratis adviesfunktie die driftig gebruikt wordt.
Mijn startbewijs-sites die thema gericht zijn, onder andere over werken in Spanje worden druk bezocht en hebben een lange mailinglist, de advertentie-opbrengst gaat naar de startbewijs-organistaie. Boekenlinks brengen voor mij net voldoende op om de kosten te dekken.
Je zult van mij altijd een onderbouwd advies krijgen dat erop gericht is :
- informatie te verschaffen die traceerbaar en betrouwbaar is,
- mensen uitleg te geven
- voorlichting te geven, als daarom gevraagd wordt,
- prijsvoordeel te genereren
Ik heb het eens nagekeken, maar ik heb meer sites van anderen genoemd dan mijn eigen sites.
Ik loop al heel wat jaren mee, mijn sites hadden in 2005 meer dan 180.000 bezoekers, en dat gebeurt niet als je mensen bij de neus neemt of knollen voor citroenen verkoopt.
Dat veroorzaakt wel dat er vaker scherp gereageerd wordt. Van mij mag het, maar dan wel gebaseerd op feiten.
Ik wilde dat even aan je kwijt.
Ik juich toe dat je je uiterst kritisch opstelt, ik heb daar geen problemen mee.
Groetend,
piet meijers
Beste Geert,
Ik kan alleen maar onderschrijven wat jij zegt. De berichtgeving in dit onderwerp is op zijn minst erg ongelukkig te noemen. Laten we ons als volwassen mensen gedragen en vooral het forum gebruiken zoals het bedoeld is: het uitwisselen van informatie. Ik van mijn kant zal mijn best doen om mijn beschieden steentje bij de dragen. Piet Meijers schrijft al heel lang in dit forum en zal ongetwijfeld hetzelfde doen. Zijn reputatie hier is altijd zeer goed geweest.
Hartelijke groet,
Herman Kappen