Ach, zo lang je maar wel even op z’n minst 1 nachtje naar Jerez komt hoor!
Wil wel eens zien voor wie ik die moeite allemaal doe hahaha!
Weten jullie trouwens al wanneer jullie precies naar Andalusia willen komen???
Liefs,
Carolina
Ach, zo lang je maar wel even op z’n minst 1 nachtje naar Jerez komt hoor!
Wil wel eens zien voor wie ik die moeite allemaal doe hahaha!
Weten jullie trouwens al wanneer jullie precies naar Andalusia willen komen???
Liefs,
Carolina
Hahah…Ja ik hoop het wel! Zijn nu ook wel benieuwd naar ‘Carolina’s Jerez’
We willen rond 24 juli gaan, en dan 3 weken. (zelfde tijd als anders naar Cuba).
Binnenkort boeken!!
Moet je wel even de bodega bezoeken…
grin
Niets moet natuurlijk, maar ach, mocht er wat tijd voor zijn,
dan is dat natuurlijk wel leuk! ;)
Hahahahaha
Liefs,
Carolina
Oh god nou wordt ie toch weer genoemd :sick:
Wat bedoel je Jochem? Die geweldige bodega Garvey??? Of wat het Domeqc??? Ik weet het allemaal niet meer…
Kom, ik nodig je uit voor een glaasje Tio Pepe…
Kijk eens wat ik net tegenkom!!! :
http://www.guiadecadiz.com/noticiasdetalle.asp?ID=10604
Wie een vertaling wil, roept maar…
Ik was aan het geinen Fries.
Ik lust helemaal geen wijn of sherry of dat soort dingen. Zonde!!
Goh, wat zijn we vriendelijk…
Altijd hartstikke vriendelijk!!
grin okay, dan is het goed!
Hoi Allemaal…
We hebben een ‘poging tot’ boeken gedaan…
Mijn vriendin en ik hebben besloten om geen taalreis te doen, (we willen na september in Nederland naar een Spaanse cursus). Ook nemen we wel schoolboeken mee, en gaan we dus zelfstandig leren daar.
Máár aangekomen in het reisbureau >>> :sad:
We zeiden met een big smile dat we graag naar Andalucia wilden. We waren nog niet klaar met vertellen of mevrouw zei; “dat kan niet, je kunt niet naar Andalucia. Dat kan alleen om rond te trekken.” Wij zeiden dat we graag op één punt wilde verblijven en vanuit daar uit stapjes wilde maken. Nou dat kon dus niet volgens mevrouw.
We konden naar CostadeSol, (en dus ook Malaga)…We zeiden dat we daar graag heen wilde en vanuit daar wat tripjes wilde maken… Ze keek ons een beetje raar aan en zei dat we ons beter hadden moeten verdiepen in de plaatsen want “Malaga was namelijk meer industriegebied.” En om dáár 2-3 weken te verblijven vond mevrouw een beetje gek…
Ook zat uitstapjes er niet echt in, want dan was je al snel 5 uur onderweg.
Tegen spreken had geen zin, deze mevrouw was namelijk ervaren want was er zelf al een aantal keer geweest.
Ze heeft ons nog wel aardig wat dingen uit gelegt, maar eerlijk gezegt wilde we daar zo snel mogelijk weg. Het was totaal ongemakkelijk, en we voelden ons echt wel en :(.
We zijn naar een ander reisbureau gegaan en daar verliep het een stuk beter. Nerja en Benalmadena sprak ons erg aan. Alleen werd er veel over Barcalona gesproken, en het gebied van Barca… Nou zitten we daar aan te denken, maar ik denk aan ooit een weekendje Barcalona en nú deze zomer vakantie Andalusia!!!
Nu weten we niet wat we moeten doen…
Is het een mogelijkheid om alléén een vlucht te boeken, en apart je appartament… (Komt dit véél duurder uit?)
Ik denk aan Granada. (Of kunnen we dan niet naar zee?)
Sorry voor de vele vragen. Ik hoop dat iemand wat tips heeft, en dat het niet onmogelijk is, zoals het eerste reisbureau ons het gevoel gaf.
Heel erg bedankt alvast…
Liefs
Nou… zal ik het spits maar afbijten dan? Jochem zal hier ook zijn licht over kunnen laten schijnen…
Ik zou deze “mevrouw” van het reisbureau niet al te serieus nemen…
Andalucía is PRIMA te doen als je op één plek wilt zitten en van daaruit uitstapjes doen. Hangt een beetje af van wát je wilt bezoeken. Sevilla is redelijk centraal, maar dan zit je 1 tot 1,5 uur van de kust… dat wél… autootje huren is noodzaak. Málaga ligt centraal wat de kust betreft. Ja, er is industrie, maar ook mooie stranden en de stad is verre van lelijk. (Jochem?)
Vanuit Granada is het ongeveer 1 uur rijden naar de kust (Salobreña) en dan nog iets meer naar Nerja. Ik ken Nerja… heeft een mooie kust… leuk klein stadje. De hele kust is erg mooi. Granada is een must, Córdoba ook… genoeg te zien. Als je viamichelin.com gebruikt, kun je makkelijk routes plannen.
In 5 uur… dan zit je in Madrid, of Lissabon, of Valencia.
Dus… gewoon doen! Andalucía is schitterend. Mooie bodegas ook.
groetjes,
Fries
Hahaha! Ja??? Welke dan?
Maar inderdaad, zoals Fries al zegt, Andalusia is prima alleen te doen! Ik ben ook wel benieuwd welk reisbureau dat zegt… Erg vreemde mevrouw, is hier vast nooit geweest.
Heel eerlijk, ik zou je willen aanraden niet via een reisbureau te boeken. Boek rechtstreeks bij de eerste accomodatie waar je wilt verblijven of zelfs rechtstreeks bij de taalschool, als je dat wilt doen. Een taalschool kan meestal ook de vlucht regelen. Maar die kan je natuurlijk ook zelf regelen.
We hebben internet, daarmee kom je de hele wereld over!
Nog vragen, of hulp nodig, just ask, we’ll help!
Liefs,
Carolina
Wie op zoek is naar een ideale uitvalsbasis om andalousië te bezoeken kan deze overwegen B&B overwegen : www.casadeorange.com Hij ligt in Alhaurin El Grande, een stadje op ongeveer 30’ van Malaga. Je kan vanhieruit zowel het binnenland als de kust bezoeken en als je tot rust wil komen is er je eigen privé terras, de patio’s, de sinaasappelboomgaard, het zwembad, de bar…
Wij zijn er zelf al geweest en dat beviel zo dat we besloten hebben dit jaar terug te gaan.
Geert
Ik breek ook maar even in. Andalucía is inderdaad heel goed te doen vanuit één uitvalsbasis. Ikzelf woon in Antequera (dat op zichzelf ook meer dan de moeite waard is voor een of meerdere uitstapjes: El Torcal, de vele kerken, de dolmenes…) en het komt voor dat wij 's ochtends een wandeling hier in de heuvels maken of op het strand zitten en 's middags spontaan besluiten om nog even naar Granada (4 min.) te rijden. Als je maar een auto hebt, dat wel. En Málaga is echt een hartstikke leuke stad. Iemand die zegt dat het een industriestad is, hoort niet bij een reisbureau te werken! Die weet niet waar ie het over heeft.
Groetjes,
Herman
Wow Herman, in 4 minuten 100 km afleggen… da´s knap
Ben het helemaal met je eens… die mevrouw zou niet bij een reisbureau moeten werken, of gewoon toegeven dat ze NIKS van Andalucía weet.
Wel belangrijk dat je de auto noemt… heel belangrijk om optimaal te genieten.
Fries
Ja snel hè. Ik bedoelde 45 minuten. Iets te snel getypt vrees ik
Groet,
Herman
Hey Allemaal…
Erg bedankt voor de hulp…
Gelukkig dachten jullie net zo over het reisbureau!
Maar bedankt, nu weten we dat het dus wél kan.
We gaan waarschijnlijk vlucht en appartement (of dergelijks) appart boeken, en dan nog even over de auto nadenken.
We houden jullie op de hoogte, ook van onze vragen!
Bedankt liefs Marleen
Sorry, ik was ff een weekje in Nederland.
Zoals al gezegd: Die vrouw heeft geen enkel verstand van Andalucia, en ik kan me niet voorstellen dat ze hier ooit is geweest, anders zeg je niet dat Malaga een industriestad is. Maar misschien is ze alleen op de snelweg rondom Malaga geweest, en ja, dan zie je industrie.
Het is dus allemaal prima te doen, Sevilla of Malaga verblijven en van daaruit uitstapjes gaan doen. Ik zie dat je nog geen auto hebt. Kijk anders even op www.123carrent.com. Uitstekende service zo heb ik gehoord, en erg goedkoop.
Wat die auto betreft nog even een tip. In Spanje boeken wij altijd een auto bij Record (www.recordrentacar.com) . Voor zover je het op Internet kan vergelijken zijn hun prijzen de goedkoopste. Ik heb een promotiecode bij Hertz en zelfs dan was Record goedkoper. Bovendien is alles inclusief, zelfs een extra bestuurder. Zij hebben een bureau op de luchthaven van Malaga en hun auto’s zijn goed onderhouden.
Geert