Amsterdam/Brisbane - maart/april 2007

Hoi. Ik sta op het punt een ticket te boeken Amsterdam - Brisbane met Malysia airlines ergens eind maart. Wie vliegt mee? Zo wordt de reis wat aangenamer…:teeth:
Ik zal ongeveer een jaar in Brisbane blijven: werken en wonen en natuurlijk de streek verkennen maar niet backpacken of dergelijks.
Ben Belgische en 30j.

Hallo,

Is het moeilijk om aan zo’n visum om te wonen en werken in Brisbane te geraken. Ik twijfel al lang om voor een langere periode te vertrekken, maar zie dat alleen niet zo goed zitten. Nu ben ik bijna op het punt gekomen dat mijn arbeidscontract en mijn huurcontract afgelopen zijn (nl. 31/03/2007)en dus ligt alles plotseling open…
Ik ben een 25-jarige meid en popel eigenlijk om mijn vleugels eens wat verder uit te slaan. en met 2 is toch altijd leuker dan alleen!

groetjes

Sorry voor het late antwoord… als je onder de 31j bent is het redelijk gemakkelijk om aan een visum te geraken (bijv. het working holiday visum). Met dit visum mag je een jaar wonen en werken in Australië (maar slechts max. 6 maanden voor dezelfde werkgever werken). Er zijn tal van groepsreizen die je kan boeken als je geen “ervaren traveller” bent, zoals bijv. www.backcpackers.nl - dit heb ik net ontdekt en ziet er zeer interesssant uit. Ik denk eraan naar Brisbane te vliegen met een stop-over in Bangkok op de heenreis en had graag deze vliegreis met iemand gedeeld. Gr