Rond half september ga ik (man, 25 jaar) richting Brisbane in Australië om daar voor min. een half jaar te wonen en te werken. Het eerste half jaar wil ik nog niet te veel rondtrekken. Dit komt deels voort uit financiële overwegingen, maar daarnaast vind ik dit ook een leuke manier om écht te ervaren hoe het is om in Australië te leven en om een lokaal netwerkje op te bouwen.
Uiteraard wil ik na die tijd ook zeker een flink aantal weken/maanden uittrekken om highlights te bezoeken in de rest van 't land!!
Zit je rond die tijd ook voor (langere) tijd in de buurt van Brisbane, of lijkt dit idee jou ook wat? Laat dan gerust even een (privé)berichtje achter!
ben even benieuwd of je met een holday visa erheen gaat en of je al onderdak en werk hebt.
Mijn zoon wil ook graag naar Australie om daar te werken het liefst zo snel mogelijk
Beste Evelien,
Het holidayvisum heb ik reeds aangevraagd en toegewezen gekregen. Dit kan makkelijk d.m.v. het invullen van een formulier op internet. Onderdak en werk heb ik nog niet.
Hoewel onderdak misschien wel van te voren te regelen is via internet, verwacht ik het meeste ter plekke te regelen. Qua onderdak kan ik misschien een beroep doen op wat vrienden van vrienden, maar ik denk dat werk sowieso ter plekke geregeld zal moeten worden (ook i.v.m. solliciteren, interviews, etc.).
Vooralsnogd ziet het er naar uit dat ik zo rond half september-begin oktober die kant op ga.
Uw zoon gaat waarschijnlijk een stuk eerder?
Groeten, John