Ambon, Kisar, Kupang, Flores, Solor

Een posting met meer dan helft over andere(n) .
Waarom moet dat ?
Kan je niet gewoon je eigen verhalen vertellen ?
Ipv met verhalen te leuren over je opdrachtgever , met zijn dorstige (" haus") 32 jarige vriendin. Trouwens mag je wel om zulke intieme gossip vertellen ?
Krijg je geen last ?
quote :
Hij rookt en hij drinkt, heeft nog een vriendin ook, niet zo een jonge, eentje van 32, maar die kunnen nog redelijk “haus”zijn.

Zou haast jaloers worden seh.

Mooie bootjesfoto , " ge(d)jiplakt" van Ome Lon.
Daar staat Boomaap & Co .
Is Ome Lon dan die Co ?
Want jij bent de BoomAap

Echt een schooljuf, gaat nog verbeteren ook, zullen we bij u maar niet doen, want dat wordt overwerk waar niets voor betaald wordt.

Mijn relatie tot Dhr. Londoh heb ik al eerder uitgelegd, lees maar effies terug “ouwe”

Ik kan er nog steeds niet over uit dat u zich te oud voelt om “echt” te reizen, je weet niet wat je mist man. Misschien bent u bang om met het gewone grauw in contact te komen. Omgekeerd hou ik er niet van om in de “betere” hotels te overnachten, al die patsers wiens kosten door de baas betaald worden. Ik zit lliever tussen het gewone volk.

Het enige dat ik van te voren boek zijn vlieg-& treinkaartjes. De rest regel ik ter plekke. Als je Indonesisch spreekt is dat een makkie. Ik heb nog nooit buiten hoeven slapen. Trouwens ik kom vaak op plaatsen waar de accomodatie minimaal is. Een schoon goed bed en een redelijke badkamer binnen zijn voldoende voor mij.

Dit is eigenlijk voor een andere topic bestemd, maar u komt toch overal, dus wat maakt het uit, van Lon gepinjamt

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/iJs68806.jpg

1ste klas hut Pelni KM Ciremai, ziet er goet uit op het eerste gezicht. Maar…de meeste lampen zijn gejat, TV werkt niet op zee. In de doucheruimte ontbreekt het ding waarmee de straal wordt verdeeld, dus gewoon uit de slang douchen, ook nog vies, slot voor de kast kapot en nog meer van dat fraais. Zoals u allicht weet steelt uw volk als de raven en kunnen alles vernielen. Deze schepen zijn in Duitsland gebouwd, oersterk, maar ze krijgen het kapot.

Inhoudelijk :

• Dat is een extra info voor de gewone toerist.
    Zorgt goed dat je spullen veilig bewaard wordt.

** Dit is overkill , lekker afkatten.
Goed dat gebeurt ook , maar een beetje overkill.

Ik heb een vraag , is ook interessant voor de andere reizigers.
Een lezer bij die weblog vroeg of het niet eng was om met een vreemde in dezelfde hut (of is het kajuit) te delen .
Ik kan me best voorstellen dat het een gerechtvaardige vraag is .
Je leest soms vaak rare verhalen dat een medepassagier ge-bius wordt (gedrogeerd) :drugged:.
En dan mis je bijvoorbeeld bepaalde zaken , en je kan het niet bewijzen .Of andere ergere zaken :hihi: hi hi hi .
Zou je zelfs niet eng vinden ?

Wat doet dat “vreemde” woord in uw antwoord, ik heb het niet over moord maar over diefstal. Ik drukte mij daarbij nog zeer gematigd uit, want de raven kunnen van inwoners van Java nog wel wat over stelen leren. Als je in een huis op Java komt zitten er overal slotjes en knippies op, dat is echt geen decoratie. Het bezoek wordt ontvangen in een zgn. “ruang tamu” waar alleen het strikt noodzakelijke staat. Huishoudelijk personeel wordt aangenomen vanwege hun eerlijkheid niet vanwege vaardigheden. Het is vaak kruimeldiefstal, maar dat kan ook hoogst vervelend zijn.

U, die het woord “inhoudelijk” zo graag misbruikt, draait er weer lekker om heen, als een grijze kat om de hete brij. Dit zijn feiten uit de praktijk, die u helaas onbekend zijn, vanwege langdurig verblijf in den vreemde en idealisering van het land van herkomst, niet objectief heet dat.

Anekdote : ik stond eens op een vliegveld, Nang Hadim op Batam bij de bagage controle, lagen er 4 afstandsbedieningen van AC/TV in een bakkie, heb ik nog een foto van gemaakt. Maar ja als ik die neerzet blijft u toch beweren dat het niet waar is, dus moeite voor niets.