(origineel bericht op be-more.nl)
Alweer mijn laatste bericht ![]()
Zo en dan is het zomaar je laatste weblog bericht en ga je alweer bijna naar huis…
Deze week was toch ook wel weer een gezellige week! We hadden dinsdag weer een boysnight maar dan met de oudere jongens. We hadden wat films geleend bij Jodi want dat zouden ze wel leuk vinden, maar nee de mannen wilden voetbal kijken… Voetbal it is dan maar
Het was wel gezellig alhoewel het soms wat lastig was omdat niet iedereen even makkelijk engels spreekt.
Ook heb ik weer mijn voeg skills opgehaald… Ik dacht dat ik er nu echt vanaf was, maar er lijken toch iedere keer een aantal tegels bij te komen. Het is wel een goed teken want er wordt nog steeds gewerkt aan de badkamer. Inmiddels hangen er drie wasbakken, is er boven de wastafels getegeld en gevoegd en hangen er 3 mooie spiegels. Ook is er al een plank opgehangen waar de bekers en tandenborstels in opgehangen kunnen worden. Langzaam aan begint het echt wel wat te worden! En goed nieuws, de nieuwe boiler hangt inmiddels!!! Hij zal deze week gecontroleerd worden door een erkende monteur ivm de verzekering e.d. maar hij hangt!!! De kinderen kunnen niet wachten tot ze onder een warme douche kunnen springen! Deze week zullen de laatste deuren erin gehangen worden, de lampen opgehangen worden en moeten we de vloeren van de douches nog met kleine tegels bedekken. Don gaat ervoor zorgen dat het water gaat stromen en dat de afvoer gereed is. Met een beetje geluk hebben we a.s. donderdag de grote opening van het gebouw en meteen erachteraan ons afscheid!
Verder hebben we uiteraard veel gespeeld met de kinderen. Afgelopen maandag heb ik zelfs een voetbalwedstrijd gespeeld. Pff was kapot ;- Ook hebben we heerlijk zitten knutselen en tekenen. Het was gezellig!
Op donderdag werd ik om half 4 opgehaald door Pieter (de tourguide). Omdat wij hier zo ver weg van durban zitten en we de volgende ochtend al om 06.30 moesten vertrekken uit durban heb ik de nacht doorgebracht op een ander project wat in de buurt van Durban zit. Rond 5 uur was ik bij Bobbi Bear, wel leuk om ook te zien hoe zij hier “leven”. Ik heb een erg gezellige avond gehad en omdat we zo lekker aan het kletsen waren ook veel te laat gaan slapen. De volgende ochtend dus om 05.45 eruit en met ons duffe hoofd de auto in richting de Wildcoast! We waren in totaal met 5 vrijwilligers dus redelijk volle bak in de auto. Rond 12.00 uur kwamen we aan in de backpackers en na een snelle lunch zijn we een fikse wandeling gaan maken. Wat geweldig was dat! Door de bush langs de kustlijn echt prachtig om te zien en heerlijk om in de buurt van het strand te zijn! We hebben ongeveer 1,5 uur flink gelopen en toen werden we naar een punt gebracht waar een mooie blowhole zou moeten zijn. Je weet wel waar het woeste water meters ophoog springt. Om daar te komen heb ik eerst mijn leven op het spel moeten zetten… Echt ,er was een steile wand en er hing een ijzeren kabel… succes ermee… Het bericht wat we meekregen was “ hou de kabel tussen je benen en hou de kabel met 2 handen vast, als je valt ben je dood” “ oh en kijk niet op de plakaten in de berm” (hij had een mooi leven, jammer dat ie maar 24 is geworden… rust zacht” ) Slik… Maar je moet alles een keer in je leven gedaan hebben, dus held dat is was heb ik de kabel stevig vastgehouden en omdat ik dit bericht nog kan plaatsen weet je ook dat het goed is gegaan. Het was wel een redelijke desillusie dat eenmaal aangekomen, na wat trapjes die met touwtjes aan elkaar zaten en wat rotsen die ik nog moest beklimmen, het laagwater bleek te zijn en dus de spectaculaire woeste waterpartijen helemaal niet aan de orde waren!! Enfin na van deze teleurstelling te zijn bekomen kwam ik tot de conclusie dat ik dezelfde weg weer terug moest… oei…
Na deze zenuwslopende tocht konden we nog heerlijk genieten van de prachtige zonsondergang en zijn we weer terug naar de backpackers gegaan alwaar een heerlijk cocktail al op ons stond te wachten. Monkey shit on the beach… nou ik kan verklappen al was het elephant shit, hij smaakte heerlijk!! We hebben heerlijk gegeten en de warme brownie met vanille ijs was echt goddelijk! Er werd live muziek gespeeld en we hebben zelfs nog een paar potjes gepoold. Heerlijke avond!!
De volgende dag beloofde ook weer super te worden. Onderweg naar het vakantiehuis van onze gids Pieter zijn we gestopt bij een mudcave alwaar ik een klodder modder op mijn hoofd gesmeerd kreeg en als klap op de vuurpijl versierd werd als luipaard. Het is wel goed voor het huidje dus daarvoor wilde ik wel een half uurtje voor schut lopen. We hadden ook nog het geluk dat er net een kerkdienst gaande was waar we nog (met onze luipaardhoofden) konden meekijken. Eenmaal aangekomen in het huisje van pieter hebben we de modder er weer afgewassen en onze wandelschoenen weer aangetrokken. Het was weer tijd voor een volgende hike. Pieter woont overigens echt prachtig, zijn veranda kijkt uit op het strand en de zee! Weer een geweldige wandeling gemaakt en nog naar een grot geweest. Daarna zijn we een roeibootje ingestapt om door de mangroven te varen. Helaas was het weer inmiddels behoorlijk omgeslagen en stond er een fikse wind. Na ongeveer een uurtje keihard roeien konden we wel concluderen dat de 100 meter die we hadden afgelegd misschien iets te weinig was om de tocht voort te zetten. Wat een drama was dat… terug ging al even moeilijk als heen en we zagen het niet gebeuren dat we nog voor het donker terug zouden komen. Gelukkig was het behoorlijk ondiep water dus Nathalie (1 vd vrijwilligers) heeft zich opgeofferd als heldin en is het water ingesprongen om de boot vooruit te duwen. Ook Bertine (een andere vrijwiliiger) wilde haar steentje bijdragen en sprong ook de boot uit, alleen kwam ze ongelukkig terecht waardoor ze voorover in het water viel. Al haar kleren waren kleddernat en helaas ook haar camera e.d. Gelukkig kon ze er zelf wel om lachen, maar het was echt wel koud! Eenmaal toch weer terug aan de kant werden we door Pieter opgehaald bij de shop. Helaas had de lokale bevolking net hun government geld gekregen en waren de mannen dit volop aan het uitgeven bij deze shop. Ze waren al vanaf de ochtend aan het drinken en waren dan ook flink dronken. Ook was er een vrouw die niet eens meer fatsoenlijk op haar benen kon staan (die vonden we later nog terug in de berm). We hebben snel even wat te drinken gehaald en zijn terug gegaan naar het huis van Pieter. Inmiddels was het al gaan regenen dus de geplande braai werd onder de veranda geschoven zodat we toch konden braaien. Ook had Pieter 11 kleine kreeften geregeld voor ons omdat we eerder hadden gezegd dat we daar zo gek op waren. Deze kregen we als voorgerecht! Echt te lekker!!! Jaja het leven van een vrijwiliiger is echt slecht
Daarna lekker nog gebraaid en gezellig geklets. Iedereen was behoorlijk moe dus vroeg naar bed!
De volgende dag zijn op bezoek gegaan bij een gezin dat in het dorp woont. Ze wonen daar met iets van 8 kinderen in een ruimte van 2 bij 6 en dat was het dan ook wel. Indrukwekkend om te zien. Ook de centrale waterkraan van het dorp was al twee jaar buiten werking. De overheid geeft als reden dat de pomp gemaakt moet worden, maar kennelijk moet dit hier 2 jaar duren. Het dorp zit dan ook zonder water en moet dus op alternatieve wijze aan water komen. Toch wel echt triest om te zien dat ze de plassen van de regen op de straat opscheppen om zo aan water te komen. Om 10 uur zijn we weer naar huis gaan rijden want het was nog wel 6 uur toeren. Eenmaal thuis had ik post!! Zo leuk!! Twee fijne kaarten uit Nederland!!
En vandaag is het alweer dinsdag. Het zal nog best een drukke week worden. Toiletgebouw afmaken, lionspark, koffer inpakken, afscheid van de kinderen etc. Vrijdag gaan we begin van de middag richting het vliegveld. Annemarie gaat weer naar Nederland en ik mag nog naar Kaapstad waar mijn lieve vriendinnetjes Aimee en Nancy ook heen zullen vliegen! Lekker nog een paar dagen Kaapstad en dan nog een paar dagen Krugerpark. Ondanks dat ik het niet leuk vind om hier weg te gaan kijk ik er ook echt enorm naar uit om iedereen weer te zien.
Overigens hou ik mijn Afrikaanse nummer nog tot zaterdag de 21e, dus daar ben ik nog op te bereiken.
En dan zit mijn tijd op The Farm erop. Het was een geweldige tijd die ik nooit meer zal vergeten!
Super leuk dat jullie mijn blog hebben gelezen en bedankt voor alle leuke reacties!!
Tot snel in Nederland! xxxxxxxxxx