Alweer een berichtje van mij!!!

(origineel bericht op be-more.nl)

Alweer een berichtje van mij!!!

Zo zeg al die berichtjes… Duurt niet lang meer en dan ga ik sentimenteel zitten doen hier in de Banana Chick! (hahhahaa, weer voedsel hahahha)
Ik zit hier lekker op een laptop van de eigenaar omdat de pc’s bezet waren en zo ineens viel de stroom uit en dus ook de internet verbinding. Heb ik ff mazzel dat ik op de laptop zat, al was er dan geen internetverbinding, ik ben mijn lange verhaal niet kwijt! hahahhaa
De generator staat nu aan dus alleen nog hopen dat de interverbinding het blijft doen.
De laatste dagen leek er in de stroom een ritme te zitten, nl de ene dag wel en de andere dag niet. Het gaat nog steeds op die manier en men zegt dat er binnenkort weer gewoon stroom zou zijn.

Afgelopen weekend naar Murchison Falls geweest. Het was prachtig, al was het een lange rit. Het begon allemaal donderdag avond dat Samira en ik dde enige kamer met warm water hadden geboekt in de backpackers voor 1 nacht. Nadat Samira had gedouched kwam ze naar buiten dat we opgelicht waren en dat eht wel koud water douche was. Dus helaas, wij sneu, maar goed aangezien we al gewend zijn aan koud water… De volgende dag hebben we het wel ff ter sprake gebracht en wat bleek nou… We hadden zelf, met een schakelaar aan de buitenkant van de kamer de heater aan moeten zetten… hhahhahahaTja zo leer je nog een swat!
Maar goed de volgende ochtend al met een vertraging uit masaka vertrokken omdat na 15 minuten rijden de achterklep van de bus open bleek te staan. Steve stopte meteeen en na het tassentellen kwamen we er achter dat er 1 tas miste. Het was die van Samira. teruggereden, gezocht en gevraagd, maar niemand had iets gezien. Net toen we stonden te overleggen wat te doen stopte er een busje. Een man stapte uit en had haar tas in de handen met alles er nog in! Helemaal gelukkig gingen we weer verder richting Murchisin falls. We hebben flink wat regen op het 1e stuk gehad en je raadt het vast al. Bus lek! hhahhaha Het was maar een beetje en we konden er goed omheen zitten, maar toch. In NL zou je het niet snel tegenkomne. Nadat de regenover was stopte Steve langs de kant van de snelweg (lees weg; geasfalteerd, zonder strepen opde weg, zonder vangrail, met fietsers, met voetgangers, met koeien) UIt de bosjes kwam een man en die pakte een jerrycan met slootwater om vervolgens onze bus te gaan wassen! hahhaha Heerlijk de african style!

We waren tegen 14uur in onze lodge waar we alvast het menu moesten doorgeven voor de avond zodat we op tijd zouden eten. Ja het kan erg lang duren hier, als je bedenkt dat als je 2x scrambled eggs besteld je nog na elkaar zit te eten…En daaro mgaven we 's avonds al het ontbijt door en de volgende dag net zo. Dus na 15 minuten zijn we het echte park ingegaan met door de veerpond te pakken. Al gauw zagen we giraffe, antilopes, pumba’s, buffels en hippo’s. Gelukkig na verloop van tijd zagen we een leeuw liggen. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat ze met z’n 4en waren en lagen ze om een bosje heen. In dat bosje lag een dode antilopen die ze blijkbaar net hadden gevangen, want was dood, maar nog niet aangegeten.
Op een paar meter afstand een tijdje kunnen kijken naar de beesten!

Verder op weg, op zoek naar de luipaard. Helaas hebben we deze neit kunnen vinden, maar op de terugweg kwamen we dan wel weer een kudde van wel 20 olifanten tegen! Niet lang daarna een grote kudde giraffes gezien die net wilden overssteken, echt maar op een paar meter afstand! Ik heb nieuwe lievelingsdier!!! Helemaal als ze lopen, rennnen, drinken, prachtig zijn ze!

De volgende dag wederom het park ingereden en wederom dezelfde dieren gezien en weer geen luipaard… Erg jammer… Toen hebben we de boot gepakt naar de Murchison Falls gepakt. Onderweg ook nog weer evrswchillende dieren gezien, maar vooral op jacht naar de Krokodil. Volgens de gids zou het moeilijk worden om deze te vinden vanwege het weer, maar na 20 minuten tikte hij me aan en zei dat ik goed moest kijken recht vooruit. En ja hoor, 3 krokodillen op de kant!!! Hoop dat het wat te zien is op de foto want wat kunnen die beesten stillliggen zeg… en dan hebben ze ook nog een schutkleur!!!

Nadat de gids ons had afgezet onderaan de Falls zijn we naar boven gelopen op een glibberig, stenen, rotsen, modderig smal padje, met naast ons de kolkende waterval. Het was Prachtig!!!Onderweg steeds mooie uitzichten en doorkijkjes (es, ik weet neit of ik zo mooi kan fotograferen als jou) dus vreselijk genoten. Bijna aan het einde wachtte een gids ons op om nog wat te vertellen over de waterval, hoe het er 2 zijn geworden, dat de brug is weggeslagen, en dat er in de tijd van amim mensen daar voor de krokodillen werden gegooit. Ondanks deze verhalen, was het prachtig om te zien en heb lekker gefilmt!

Zondag de hele dag nodig gehad om terug te rijden, helemaal in kampala was het een drama. Het was ook Independence day dus extra drukte op straat. We hebben een uur gedaan over 1 rotonde. Nou klinkt dat heel gestructureerd, maar dat is het dus niet!

Op het project zijn we vooral bezig met de voorbereidingen voor de kuikens die zeer waarschijnlijk morgen komen. Eigenlijk zouden we vandaag naar het zieknhuis, psychiatrie en de bloedbank gaan, maar volgens onze projectleider had het ziekenhuis ons afgebeld. Vandaag is het binnenverblijf voor de kuikens klaargemaakt, dus als ze morgen komen dan kunnen ze erin!

Ook zijn we gister de community ingeweest en gesproken met een vrou (49) die de zorg heeft over haar kleinkinderen omdat haar kinderen zijn gestorven. Deze vrouw heeft een handicap aan haar been waardoor ze moeilijk kan lopen waardoor ook de kleinkinderen moeten zorgen dat er water wordt gehaald en het land wordt onbderhouden. Gelukkig vertelde ze dat ze ook een beroep kan doen op de buurman. Deze vrouw gaf aan graag getest willen worden op HIV en ook voor haar klaeinkinderen.
Tom zou kijken of dat georganiseerd kan worden dat er binnen kort mensen naar haar toe gaan.

Wat we ook nog van het geld gaan kopen is een filtersysteem voor bij het vrijwilligershuis. Deze filtert het regenwater dusdanig dat wij er ook gewoon van kunnen drinken. Dat scheelt een hoop voor het milieu want al die plastic flesjes… Aangezien zo’n filtersysteem maar 35 euro kost hebben we aangegeven dat als het hun bevalt zij ook zulke dingen de community in moeten brengen zodat mensen schoon drink water hebben wat weer ebter is voor de gezondheid!
Ik hoop dat het allemaal werken gaat zoals wij graag willen, maar dat is altijd maar weer afwachten!

Ik ga nu ff weer afsluiten en kijk nog ff op mijn social media, voordat we gaan om te gaan eten bij Ten Tables

(origineel bericht op be-more.nl)