(origineel bericht op be-more.nl)
Alweer de 7e week voorbij!
Daar zit ik dan achter Ilse’s laptopje. Niet wetend waarover ik moet schrijven. Bladerend door mijn reisdagboekje merk ik dat ik de afgelopen zoveel gezien, gehoord en meegemaakt heb dat een onderwerp kiezen lastig is. Ik voel bij mezelf ook een soort weerstand om op mijn weblog gedetailleerd te schrijven over de cases waarbij ik betrokken ben (en wat dit met mij doet), omdat het hier over (jonge) kinderen en hun familie gaat. Om jullie toch ‘iets interessants’ te lezen te geven, zal ik proberen zo volledig mogelijk te zijn over hetgeen ik hier heb gedaan, en hoop ik dat mijn misschien wat algemene schrijfstijl jullie toch enigszins boeit J.
N.B. Ik vertel jullie heel graag persoonlijk hoe ik het werk bij Bobbi Bear heb ervaren, dus vraag gerust als ik weer in ons koude kikkerlandje ben!
Er zijn dus een aantal cases waarmee ik onder andere heb gewerkt, of op dit moment nog werk.
<em>Safetyguard</em>
Morgen gaan Ilse en ik een presentatie geven over ‘good and bad touch’ op een school voor dove en licht verstandelijk beperkte kinderen. Een aantal weken geleden is er op deze school aan het licht gekomen dat de bewaker een meisje (8) heeft verkracht. Waarschijnlijk zijn er nog 3 kinderen het slachtoffer geworden van deze bewaker. Vorige week vrijdag werd de man met een smoes naar het politiebureau gelokt (hij is een reservist) en gearresteerd. Afgelopen woensdag verscheen hij voor het eerst in de rechtbank. Een groot deel van de leerkrachten van de school was hierbij aanwezig, wat natuurlijk een erg goed signaal afgeeft. Heel fijn. Na 3,5 uur wachten omdat ze ‘hem niet konden vinden in de gevangenis’, vreemd?, kon de zaak beginnen. Het ging hier om een eerste verschijning, waardoor er alleen wat contactgegevens werden opgegeven en de vraag werd gesteld of de man graag een bail application wilde. Woensdag vind deze plaats.
<em>Prachtig meisje</em>
In mijn vorige weblog had ik het over 2 meisjes die bij ons waren. De jongste is ongeveer 2 weken bij ons gebleven. Na vele gesprekken tussen counselors van Bobbi Bear en N.’s moeder en tante is aan het licht gekomen dat dit meisje een lang verleden heeft van seksueel misbruik. Aangezien moeder veel contact heeft met de verdachte, en zelfs zijn bail betaald (zodat hij tijdens zijn proces niet in de gevangenis hoeft te verblijven), is Bobbi Bear ervan overtuigd dat dit meisje niet zomaar mag terugkeren naar haar familie, hoe pijnlijk dit ook is. Uiteindelijk besluit de Investigating Officer dat N. toch terug naar huis mag, omdat haar moeder een appartement heeft gehuurd. Erg dubbel wanneer N. weggaat. We zijn super blij voor haar dat ze terug mag naar haar moeder en haar broer die ze zo mistte, maar gaat en kan haar moeder haar beschermen?
<em>You make me feel human again
</em>Ongeveer een jaar lang loopt M. bij Bobbi Bear. Haar moeder is drugsverslaafd en kan niet voor haar zorgen. Haar opa en oma zorgen daarom met veel liefde voor haar. Oma is echter heel erg ziek, en opa werkt elke dag. De vrijwilligers en staf van Bobbi Bear proberen dit gezin zo goed mogelijk hierin te ondersteunen door oma te bezoeken en te verzorgen en M. op te vangen.
Hieronder nog wat feitjes en weetjes voor de liefhebbers!
-
Afgelopen week heeft er een wisseling plaatsgevonden van vrijwilligers. Debbie en Lydia zijn helaas vertrokken. Ilse en ik hebben Kim, Sharon, Robin en Anouk mogen verwelkomen in onze lodge. -
In het laatste weekend van Lydia zijn we samen met Eva (palm tree) naar Kaapstad geweest voor 4 dagen. Het was echt helemaal super, wat een prachtige stad. -
Het is hier nog steeds mooi weer, hoop dat bij jullie ook snel gaat komen!