alternatief voor Sapa / 7 dagen Noord Vietnam

Hallo Vietnam liefhebbers,

Ik heb het ergens op de site gelezen maar kan het niet terug vinden. Over 3 weken gaan wij, 50 en 46 jaar, naar Vietnam en we hebben nog een dag of 7 in te vullen in Noord Vietnam. We hebben eventueel speling om er 2 dagen bij te pakken. We willen niet naar Sapa maar naar verschillende alternatieven. We komen vanuit Vinh.

Wij dachten aan Bai tu long (dag trip) schijn mooier en rustiger te zijn dan Halong Bay. 2 dagen naar Cat ba of Quan lan waar de mooiste plekjes zijn. Verder willen we rijstterrassen, watervallen, natuur en cultuur zien, Sapa schijn erg toeristisch te zijn en er zijn alternatieven voor die net zo mooi zijn en minder druk. We willen de reis afsluiten met 2 dagen Hanoi maar deze zitten niet in de 7 dagen die we nog moeten invullen.

Graag advies. Alvast bedankt groet John en Diana

Hallo John en Diana,

Wanneer ik je wensen zo lees heb je volgens mij de keuze uit 2 routes?

1
Vanaf Vinh naar Tam Coc en dan naar Hoa Lu
Misschien Tran An, en misschien een natuurpark naar Mai Chau en dan naar Hanoi.
Dan van Hanoi naar Halong Bay en dan verder naar Halong Bay voor 1 of 2 overnachtingen, dus dan ook met BTL en misschien andere leuke plekken, dan terug naar Hanoi.

Met deze optie heb je volgens mij heel je verlanglijstje.

2
Van Vinh naar Hanoi via Tam Coc.
Vervolgens via Ba Be lake en ed naar Halong Bay en terug naar Hanoi.

Denk dat je via route 1 de makkelijkste route hebt en zoals geschreven alles wat je wilt zit erin.
ook helemaal haalbaar in je tijdspanne.

Voor 2 heb je op sommige stukken een vergunning nodig, wil je deze laat het even weten want ik heb daar voor andere mensen alle informatie opgevraagd en kan je dus daarmee ook helpen.

gr.
Ton.

Bedankt Ton, ons lijkt ook optie 1 het beste. Wij nemen aan dat alles met openbaar vervoer te bereiken is. Weet je nog mooie plekjes, bezienswaardigheden, eettentjes en slaapplaatsen die we tijdens deze tocht niet mogen missen. Mochten er andere personen nog aanvullingen hebben laat het dan ook even weten. Wij zitten verder nog met de vragen welke van de twee eilanden de mooiste plekjes heeft om tot rust te komen Cat ba of Quan lan en welke boot is moeten we nemen in Bai Tu Long en zijn daar dagtrips mogelijk.

Groet John en Diana

Hallo Diana en John,

Ja, alles is te bereiken met het lokale OV, maar bedenk wel dat dit echt heel, heel basic is.

Wat ik wel zou doen is de touristen bus naar Ninh Binh nemen, en liefst heel vroeg als het kan.
Denk het handiger om vandaar richting Mai Chau te gaan met het OV, omdat je vanuit Ninh Binh stad alle kanten op kan.

Je kan dan van Ninh Binh stad naar of Tam Coc of Trang An en dan dezelfde dag nog naar Hoa Lu en daar overnachten.
Daar 1 hele dag verblijven en overnachten; optie is er ook om in de omgeving van Tam Coc een verblijf te vinden.
Is geen probleem voldoende aanbod en dan daar een halve dag te verblijven en dan in de middag naar Hoa Lu.

Ga je voor Trang An , dan overnachten in Hoa Lu, tenminste dat zou ik doen, en dus 2 overnachtingen Hoa Lu

Dag erop naar Mai Chau.

Je kan daar overal een hotel / hostel / ā€œhomestayā€ / of iets luxer verblijf kiezen.
Net wat je wilt, hoewel het luxere wel een reservering verlangt.

In de omgeving kan je echt van alles doen en bezoeken.
Open eventueel een nieuw topic, want anders wordt deze te lang met ideeƫn.

Ook het vervoer naar Hanoi vanaf Mai Chau is geen probleem, je kan eventueel in Hoa Binh stad stoppen als je dat je wilt.

Halong enz.

Zal even beginnen met Cat Ba.

In principe ga je dan van Hanoi naar Hai Phong en je neemt daar een ferry naar Cat Ba, boek een hotel ( of je hebt dat al gedaan ) en dan zit je op Cat Ba en dan het eiland verkennen en voor de terug weg dus weer andersom.
Nunu heeft het net wat anders gedaan, dus misschien haar even om de details te vragen?

Voor Quan Lan idem
Dit moet ook met een ferry,

bedenk dat het het met het OV naar Halong City al 4 uur is + een uur of 4 varen

Ik ben er nu vanuit gegaan dat je dit op je eigen houtje wilt doen.
Dit betekend meteen ook dat je niets kan bezoeken en op het eiland zit.
Je kan wel een tocht maken maken maar die moet je dan wel betalen.

Volgens mij scheelt het niet echt veel in kosten met georganiseerd?

Maar wil je dit geregel niet , dan kan dit ook georganiseerd doen zoals bijv. dit

Voor Quan Lan
Is wat duurder; maar misschien iets als dit.
http://www.quanlantours.com/

Houd echt in de gaten dat halong Bay duur is; voor 1 overnachting Halong Bay heb je voor 2 personen alle bustickets van Saigon naar Hanoi + rond de 4 overnachtingen of meer voor dezelfde prijs.

Een dagtrip Halong Bay tov 1 overnachting Halong Bay staat bijna gelijk aan 2 overnachtingen + het gehele vervoer door Viet Nam met de bus voor hetzelfde geld ongeveer, als verschil dus tussen de overnachting.

gr.
Ton.

1 like