Hallo Diana en John,
Ja, alles is te bereiken met het lokale OV, maar bedenk wel dat dit echt heel, heel basic is.
Wat ik wel zou doen is de touristen bus naar Ninh Binh nemen, en liefst heel vroeg als het kan.
Denk het handiger om vandaar richting Mai Chau te gaan met het OV, omdat je vanuit Ninh Binh stad alle kanten op kan.
Je kan dan van Ninh Binh stad naar of Tam Coc of Trang An en dan dezelfde dag nog naar Hoa Lu en daar overnachten.
Daar 1 hele dag verblijven en overnachten; optie is er ook om in de omgeving van Tam Coc een verblijf te vinden.
Is geen probleem voldoende aanbod en dan daar een halve dag te verblijven en dan in de middag naar Hoa Lu.
Ga je voor Trang An , dan overnachten in Hoa Lu, tenminste dat zou ik doen, en dus 2 overnachtingen Hoa Lu
Dag erop naar Mai Chau.
Je kan daar overal een hotel / hostel / āhomestayā / of iets luxer verblijf kiezen.
Net wat je wilt, hoewel het luxere wel een reservering verlangt.
In de omgeving kan je echt van alles doen en bezoeken.
Open eventueel een nieuw topic, want anders wordt deze te lang met ideeƫn.
Ook het vervoer naar Hanoi vanaf Mai Chau is geen probleem, je kan eventueel in Hoa Binh stad stoppen als je dat je wilt.
Halong enz.
Zal even beginnen met Cat Ba.
In principe ga je dan van Hanoi naar Hai Phong en je neemt daar een ferry naar Cat Ba, boek een hotel ( of je hebt dat al gedaan ) en dan zit je op Cat Ba en dan het eiland verkennen en voor de terug weg dus weer andersom.
Nunu heeft het net wat anders gedaan, dus misschien haar even om de details te vragen?
Voor Quan Lan idem
Dit moet ook met een ferry,
bedenk dat het het met het OV naar Halong City al 4 uur is + een uur of 4 varen
Ik ben er nu vanuit gegaan dat je dit op je eigen houtje wilt doen.
Dit betekend meteen ook dat je niets kan bezoeken en op het eiland zit.
Je kan wel een tocht maken maken maar die moet je dan wel betalen.
Volgens mij scheelt het niet echt veel in kosten met georganiseerd?
Maar wil je dit geregel niet , dan kan dit ook georganiseerd doen zoals bijv. dit
Voor Quan Lan
Is wat duurder; maar misschien iets als dit.
http://www.quanlantours.com/
Houd echt in de gaten dat halong Bay duur is; voor 1 overnachting Halong Bay heb je voor 2 personen alle bustickets van Saigon naar Hanoi + rond de 4 overnachtingen of meer voor dezelfde prijs.
Een dagtrip Halong Bay tov 1 overnachting Halong Bay staat bijna gelijk aan 2 overnachtingen + het gehele vervoer door Viet Nam met de bus voor hetzelfde geld ongeveer, als verschil dus tussen de overnachting.
gr.
Ton.