Als homo naar Australie

:AUSTRALIA

Hey allemaal,

Ik ben een jongen van 21, woon in Utrecht en studeer in Amsterdam. Over enkele maanden hoop ik mijn diploma te behalen en daarna gaat mijn droom eindelijk in vervulling: naar Australië (ongeveer 10 maanden en 2 maanden Azië). Verder ben ik homo,…

Nu zullen veel denken: hum homo, naja lekker boeiend! Iets wat ik zelf ook denk. Maar toch laat dit mij veel nadenken. Want hoe zal het zijn om te backpacken als homo in Australië, hoe reageren mensen hierop, kan ik beter gewoon doen alsof ik hetero ben (net zoals vele in Nederland van mij denken), ontmoet ik net zo snel als andere mensen om een paar weken mee te reizen (die mij respecteren), moet ik als ik naar een reisbuddy zoek ter plekke het erbij vermelden (bij de advertentie…), kan ik wel de ultieme vrijheid ervaren waar ik zo naar op zoek ben, en zo zijn er nog 10000e dingen die door mijn hoofd rondspoken,…

Hoe denken jullie hierover? Heeft hier iemand ervaring mee? Maak ik me zorgen om niets? Heeft iemand tips? Alles is welkom over dit onderwerp!

Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en reacties!

Groetjes, Bram

Ik denk persoonlijk dat je je druk maakt om niets.
Ik zou het zelf niet in de advertentie zetten, omdat ik (vanuit mn eigen point of view) het gevoel zou hebben dat je eigenlijk op zoek bent naar een date.
Verder denk ik dat je vooral niet te veel na moet proberen te denken, niet te veel mee bezig zijn, en dan komt het vanzelf goed. Ik ben tijdens het reizen genoeg homo’s tegen gekomen, en ik heb niet het idee gekregen dat zij anders behandelt werden. De meesten reizigers die ik tegen kwam waren op zoek naar gezelligheid/een feestje, en waar men vandaan kwam, wat het geloof was, of welke geaardheid men had, maakte allemaal niet uit, zolang het maar gezellig was!

Ik zou het ook niet in een evt advertentie zetten. Kun je altijd alsnog vertellen als je met iemand verdere afspraken gaat maken.

Of je het anders wilt vertellen als je reist moet je zelf weten. Waar jij je het prettigst bij voelt.Als ik me voorstel vertel ik er ook niet bij of ik op mannen of vrouwen val hoor.

In Azie kun je er wellicht beter iets voorzichtiger mee naar voren komen.

Voor de rest zou ik me niet zo druk maken.
Geaardheid maakt natuurlijk ook helemaal niet uit als je gewoon een gezellige tijd wilt hebben.

Misschien heb je iets aan deze link: http://www.gaytraveller.com.au/

1 like

hey bram ik ben zelf lesbisch…zoek je nog een reisgenootje haha? maak je niet TE druk. Ik heb eens zitten kijken en er is ook genoeg gay nightlife in australië:) ik wilde namelijk ook wel even bekijken of ik wel kon gaan backpacken in australië.

Zou Bram nog belangstelling hebben? Hij reageert niet…

nee idd ik weet het niet… misschien heeftie al genoeg info:)