Hej!
Ik ben op zoek naar mensen die me wat meer kunnen vertellen over australie…komende zomer ga ik voor de derde keer in Turkije als reisleidster werken en in november hoop ik af te studeren…als ik dan eeeeeiindelijk mijn diploma heb zou ik graag naar australie gaan…nu is mijn vraag…is het goed te doen alleen voor een 22jarige?ik heb natuurlijk al wel wat ervaring om alleen in een vreemd land te zitten, en dit bevalt me goed, je ontmoet heel snel mensen, dit zal daar ook wel zo zijn!
Ik heb gehoord dat het heel makkelijk is om te reizen met de bus bv, maar is het ook veilig?en ik zou graag een tijdje werken down under, bv als gids in sydney…is hier makkelijk aan te beginnen?hoe/waar zou ik dit kunnen regelen?en heb je dan een werkvisum nodig…?Stel dat ik bv 3 maanden wil gaan, is dit te kort?en wat voor budget moet ik hiervoor uittrekken?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, ik hoop komende zomer heel veel centjes te verdienen zodat ik mezelf op een reisje australie kan trakteren zodra mn diploma binnen is!alvast bedankt voor jullie hulp!
Australie is een redelijk veilig land (hangt natuurlijk af van je eigen instelling) en is ingesteld op backpackers. Heel veel backpackers beginnen hun reis alleen, komen andere backpackers tegen en gaan samen verder. Doen!
Met de bus reizen is goedkoop, maar of je dat wilt doen is het volgende: afstanden hier zijn niet te vergelijken met Nederland. Airlines zoals Qantas, Virgin Blue hebben vaak aanbiedingen op hun website, waardoor het soms net zo gemakkelijk is om te vliegen.
Ik neem aan dat je een visum nodig hebt, bv een Workers Holiday visum. Maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik denk dat het niet moeilijk is om bar werk te vinden of fruit te plukken (typische backpackers banen), maar denk dat het misschien moeilijker is om iets anders te vinden. Hangt natuurlijk ook af waar je bent, en hoe lang je wilt blijven.
Of drie maanden lang genoeg is hangt af van waar je naar toe wilt? Wil je gewoon ergens wat langer blijven en de cultuur echt leren kennen, of meer van de ene attractie naar de andere, om zoveel mogelijk in een korte tijd te zien?