Ik ben een meisje van 16 en zit nu in 5 VWO. Ik zit al een hele tijd te dromen om te reizen als ik klaar ben met school. Maakt niet uit met wie, als niemand mee gaat ga ik desnoods wel alleen haha. Het liefst naar Australië. Het probleem is alleen dat ik niet weet waar ik moet beginnen en hoe ik het moet aanpakken! Hoe zit het bijvoorbeeld met visums? En werk vinden daar? Is het gevaarlijk om daar in je eentje te reizen? Is het makkelijk om te hoppen als ik daar ben of moet ik van te voren al een plan in elkaar fixen? Verder nog tips? Alle raad is welkom!!
X
1.als je op school leert heb je tog met dat moderne onderwijs geleerd dat info zoeken tegenwoordig het allerbelangrijkste in het leven is?
vroegr gingen we dan naar een bieb-of met veel guldens in de beurs naar een boekenwinkel en kochten een reisgdis.
tegenwoordig heb je ook google.
2.of je kijkt op dit foum-weet je, alle vragen van nognietkomers zijn al een keer gesteld-op het landendeel-en je zoekt Australie-en lkijkt naar de vragen en leest oudere over hetzelfde met de antwoorden.
als NLer-mits je geluk hebt in de loterij-kan je voor 1 jaar Ozzieland (=de nickname) een WHV=working holdiay visum aanvragen en dan MAG je ook werken voor $$. anders is het sparen-als normaal toerist is werken/bijverdienen geheel verboden overal. net zoals wij NL dat niet toestaan aan toeirsten uit verre landen.
Ik ben net een half jaar terug uit Australie. Ik ben zelf 23 jaar (meisje) en heb daar toen 5 maanden stage gelopen bij een touroperator (backpackers world travel) in Sydney.
Ik kan je een ding zeggen reizen in Australie is heel erg makkelijk, veilig en kun je makkelijk alleen doen. Je zult zo snel mensen ontmoeten en top tijd hebben.
Allereerst moet je een visum aanvragen. Als je wilt werken en reizen moet je een working holliday visum aanvragen, als je deze aanvraagt heb je hem binnen een dag binnen. Althans ik had hem binnen een paar uur al op mijn mail. Dan kun je een jaar reizen en werken. Bij dit visum moet je kunnen aantonen dat je minimaal iets van 3000 euro op je rekening hebt staan. Als je bijvoorbeeld maar een paar maanden wilt gaan en alleen wilt reizen moet je weer een andere visum aanvragen.
Er zijn verschillende mogelijkheden om door Australie te reizen, namelijk via een georganiseerde reis organisatie of via verschillende tours. Een georganiseerde reis is het veiligst en zult je met een groepje van 20 bijvoorbeeld reizen van Sydney langs de oost kust omhoog. Dit kost echter veel meer geld en zit je vaak vast aan een strak schema en zou je niet ergens langer kunnen blijven.
Wat heel veel jongeren doen is een bus ticket kopen. Die kun je kopen voor elk mogelijk route door Australie en niet erg duur! Dit zijn hop on hop off bussen en kun je zo vaak en zo lang als je wilt ergens blijven om later weer door te trekken. Tijdens deze busreizen ontmoet je heel veel andere backpackers die net als jij alleen naar Aussie zijn gekomen en maak je heel snel vrienden. Ook zijn er (ligt aan welke busorganisatie je kiest) tourguides aanwezig die je van alles vertellen over Australie.
Het meest populair is de East Coast en de Red center. De meeste boeken een georganiseerde tour voor de red center en east coast doen ze zelf. Er zijn mogelijkheden om op het land te werken in ruil voor slaapplaats en eten. Je moet eventjes kijken bij de organisatie travelactive, work travel. Heb gewerkt in zelfde bedrijf als die organisatie. Is allemaal erg goed geregeld. Zodra je in Sydney aankomt (boek hostel) krijg je een presentatie over hoe je werk kunt vinden en mogelijkheden, en ontmoet je veel andere nederlandse jongeren in het zelfde schuitje.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Tip zoveel mogelijk sparen en pas reizen etc. boeken als je in Sydney bent. Het reizen in Australie is stuk goedkoper dan in europa bijvoorbeeld.