Als amateur natuurfotograaf met de camper vier weken door noorwegen

Hllo noorwegengangers,
Mijn vrouw en ik, resp. 63 en60 jr, gaan in juni met de camper vier weken trekken door Noorwegen met de bedoeling van natuurfotografie.
Dat betekend voor ons veel tijd nodig voor fotografie in plaats van veel km rijden.
De Lofoten spreken me erg aan maar ook de rit over bruggen er naar toe.
Het is voor ons de eerste keer met een camper van 6 mtr maar zijn wel gewend met een caravan rijden dus lijkt mij appeltje eitje.
Wordt dit jakkeren of is het te doen?
Is het aan te raden zuiderlijker te blijven?
Zijn benieuwd naar de reacties
groet Ria en Johan

Hoi Ria en Johan

Als je het geen punt vind om via Zweden omhoog te rijden en dan via Noorwegen terug naar het zuiden is daf goed te doen hoor. Als je wilt kan ik wel klein opzetje maken.

Groetjes Thijs

Hallo Thijs,
Bedankt voor je reactie, naar ik begrijp heb je deze reis eerder gemaakt.
Als je een opzetje wilt maken is dat altijd welkom.
We dubben er over met de boot Kiel Oslo en dan via Zeden naar boven te rijden en dan via de Lofoten af te zakken en terug over de bruggen of andersom. we houden rekening met een gemiddelde snelheid van 50 km per uur dus 300 km is dan toch 6 uur rijden, neem aan dat Zweden sneller zal gaan.

groet Johan Ria

Hoi Ria en Johan

Ik heb een opzetje gemaakt, dit is een route die wij zelf in een ruime drie werken gedaan hebben. Je slaat in het zuiden uiteraard erg veel over maar 4 weken is natuurlijk niet lang genoeg om heel Noorwegen te zien.

Als het je iets lijkt kan ik je er nog wel meer over vertellen of de route voor je aanpassen.

Ik ben even uitgegaan van Kiel-Oslo retour. Goedkopere optie is om Fredrikshavn - Goteburg heen en Kristiansand - Hirtshals terug.

Groetjes Thijs

1 like

Beste Thijs,
Bedankt voor je opzet we zijn deze route inderdaad al meer tegengekomen en lijkt ons inderdaad interessant om te nemen zeker de Lofoten staat bij ons hoog op de verlanglijst.
We moeten alleen nog beslissen wat we willen met de boot want

want… ?? (Te vroeg op reageren gedrukt?)

denk het wel, heb twee maal de tekst aangepast maar ik weet niet wat ik fout deed

Thijs, zal nogmaals proberen, hoop dat ik het nu goed doe.
Jouw opzetje hebben we in beknopte vorm al zien passeren en spreekt ons ook aan.
Ons plan is om heen met coroline Kiel-Oslo te varen en jouw opzet te rijden zonder stress desnoods aanpassen en terug via Kristiansant of de bruggen route te gaan maar daar willen we wat meer van weten. We gaan deze route uitpluizen voor stopplaatsen en overnachtingen. misschien is er iemand die al zo een plan heeft dan hoor ik dat graag. Zou ook graag advies hebben over voedselvoorraad verstandig is mee te nemen of dat het prijsverschil niet abnormaal veel verschilt. Aan drank hebben wij niet zo’n behoefte hooguit een paar flessen wijn. De vishengel en barbecue gaan zeker mee. We hebben de camper bij Avereschcamper gehuurd en van hun de tip gekregen om bij Norgereiser de overtocht te boeken dan krijg je 5% korting, heb hun site bezocht en gezien dat er op 22 februari een voorlichting over Noorwegen is in de Noorse kerk wesrzeedijk in Rotterdam van half rlf tot vier uur, gaan we zeker heen dat is voor ons dichtbij. mocht je voor ons nog aanbevelingen hebben horen wij dat graag, groet Ria Johan

Kiel - Oslo is in ieders geval een geweldig leuke overtocht, dus dat is zo ie zo een goede keus! :slight_smile: Of het via Norgereiser goedkoper is weet ik niet, ik boek altijd rechtstreeks en dat is meestal het goedkoopste.

Wijn zou ik zeker meenemen, das (net als bier) erg duur. Voor de rest, tsja… Met name verse zaken zoals groente en vlees zijn duur, maar dat kun je niet meenemen. Pasta, saus, rijst, etc is wel duurder dan in Nederland maar beetje creatief zijn en dan lukt het vaak wel. Wij nemen altijd wel wat van dat soort zaken mee maar voor de hele vakantie lukt dat toch niet. Met wat diepvriesgroente, potje pesto, blikje tonijn en pasta heb je ook een lekkere maaltijd en kost niet zo veel. Eventueel wat nootjes e.d. is ook wel verstandig om mee te nemen, das daar ook niet goedkoop.

Bij Andenes (Vesteralen) zou ik zeker de walvissafari gaan doen, dat is echt ontzettend leuk! (duur, maar leuk) http://www.whalesafari.no/

Als je nog dingen wilt weten, of zaken over de route wilt weten dan roep maar!

1 like

We hebben de overtocht Kiel Oslo voor juni geboekt bij Norse reiser en dat scheelt toch 5% dat het goedkoper is dan direct boeken, misschien een tip voor anderen.
Direkt boeken was 405 euro en via Norse reiser 380 euro incl. hut enkele reis.

1 like