Zoals je in dit topic kunt lezen is er dus het idee om te gaan rondreizen in Canada, in het topic zie je ook de voor nu bepaalde route, maar kijkende naar de kaart is het misschien ook een idee om vanaf Quebec richting New Brunswick, Nova Scotia te gaan.
Nu zit ik dus wel met de vraag hoe, om wat extra geld te verkrijgen, hoe je als 30+er aan een (simpel) baantje kan komen, aangezien je door je leeftijd geen WHP-visum kunt aanvragen.
Zullen ze moeilijk doen als je ergens bijv 2-3 weken op een farm werkt?
Zullen ze je daar uberhaupt aannemen voor 2-3 weken?
Zullen ze bijv bij een hostel mensen aannemen voor 2-3 weken?
Ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden om een baantje te vinden als je geen visum hebt. Ik ben tegenwoordig ook een 30+ er maar ben via het WHP een jaar naar Canada gegaan. Er zijn gewoon zoveel mensen met een WHP visum waar ze uit kunnen kiezen. Het was soms al moeilijk om een baantje te vinden ookal had je een visum. Misschien als je naar plekken gaat waar geen andere WHP ers naar toe gaan, maar ja daar is weer weinig werk.
Misschien een tip om nederlanders in canada aan te schrijven die misschien wel wat hulp kunnen gebruiken op een ranch of iets.
’
Succes in ieder geval!
@Dutchy:
Het WHP visum is voor mensen tussen de 18 en 30 jaar. Denk dus niet dat dat een echte optie is voor Globetrotter, zoals hij zelf al zegt.
Ik zou inderdaad wel Nederlanders proberen te contacten. Surf op fora, plaats je berichten en hopen op reactie. Er zijn hier enorm veel Nederlanders gesettled, al heb ik de meesten in B&B’s gezien.