Werkvisum aanvragen als je nog geen 18 bent?

Beste reizigers,

Ik wil eind dit jaar heel erg graag naar Canada om te snowboarden. Mijn plan was dat ik van november tot december een cursus zou gaan volgen tot snowboardinstructrice en vervolgens (met behulp van de organisatie waarbij ik de cursus zou volgen) een baan zou zoeken.

Het enige probleem nu is dat ik dus een visum nodig heb, terwijl ik nog geen 18 ben. 19 Juni wordt ik 18, dus dat betekend dat wanneer ik naar Canada zou vertrekken ik al wel 18 zou zijn.
Dus we hebben geprobeerd een visum aan te vragen, brief erbij van mijn ouders, maar helaas kreeg ik vandaag een brief terug van de Ambassade dat ze me geen visum kunnen geven en dat in juni de visa’s al op zijn. In november kan ik het weer proberen, maar ze kunnen met niet garanderen dat ik mijn visum dan op tijd zal hebben.

Zijn er nog mogelijkheden voor mij of moet ik mijn droom laten ‘varen’ en mijn plannen gaan omgooien?
Alle hulp en tips zijn welkom!

Groetjes, Nette

De WHPs zullen dan inderdaad wel op zijn. Jaartje uitstellen?

Als je zo’n organisatie bereid kan vinden om je een werkaanbod te geven, kun je gebruik maken van Young Professional, daarvoor zijn er waarschijnlijk nog wel ietsje langer werkvergunningen beschikbaar.

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb besloten dat ik dit jaar dan maar gewoon naar Oostenrijk/Zwitserland ga.
Canada wordt even opgeschoven naar de toekomst.