Allereerste keer backpacken

Hee Miranda,

Allereerst: super dat je naar West Canada gaat om te backpacken: je gaat een geweldige tijd tegemoet. Misschien is het gemakkelijk als je wat meer verteld over hoe je jouw reis voor je ziet: hoe lang wil je gaan, heb je al een globale route en wat zijn je plannen/waar liggen je interesses?
Ik kan je wel vertellen dat erg genoeg te zien is en dat je hoe dan ook voor keuzes zult komen te staan.
Vanaf Vancouver kom je gemakkelijk op het mooie Vancouver Island, waarbij Victoria en Tofino (voor zover ik ervaren heb) toch wel favoriet zijn. Wat niet betekent dat andere plekken (Ucluelet, Comox Valley) niet minder mooi zijn. Maar dat is wellicht ook afhankelijk van waar je interesses liggen.
Daarnaast kun je vanuit Vancouver gemakkelijk in Whistler komen, waar je prachtig kunt hiken/mountainbiken. Daarnaast is ook Okanagan Valley, vlakbij de grens van de USA, een aanrader: prachtige wijn/fruitplantages. En vanuit hier zou je door kunnen gaan naar de Rocky Mountains, om vanuit Calgary (wellicht via Edmonton) weer terug te gaan…
Ik zelf heb tijdens mijn trip verschillende HI hostels gezien en deze heb ik over het algemeen als prima ervaren: de een wat beter dan de andere. HI-hostels zijn een veilige keuze als je het mij vraagt, maar er zijn ook leuke, kleinere onafhankelijke plekjes. Zo heb je in Tofino het ‘Tofino Travellers Guesthouse’. Een klein, erg gezellige plek om je tijd in Tofino door te brengen mocht je dit van plan zijn. Opnieuw keuzes.

Ik weet niet wat je precies wilt weten, maar ik kan alleen maar heel positief zijn over backpacken in West Canada, prachtig!

Hey Nicole!

Bedankt voor je reactie!!

Ik heb iets langer als 6 weken de tijd om in Calgary te komen.
Ik wil eerst een paar dagen rustig aan beginnen in vancouver en dan door naar vancouver island, hier wil ik denk ik wel een kleine week of langer blijven!
Daarna wou ik door naar whistler-terug naar vancouver-kamloops-jasper-banff-calgary.
En tussendoor nog veel steden dorpjes die ik wil bekijken. En goed te bereiken zijn met de bus.
In de rockies zou ik graag lang willen blijven! Denk nu aan 2 weken. Maar ik maak geen vaste planning. Ga de eerste week de hostels boeken.

Ik las dat jij ook in de Hi hostels was verbleven. Hoe boekte jij tijdens de reis? En was er altijd plek?
Wil reizen met de Greyhound bussen. Hoe had jij je vervoer geregeld?

Ben benieuwd naar je reactie!

Canada is echt een droom van mij en ik ben zo blij dat ik er nu heen ga!!

Groetjes

En wat ik erg graag wil zien zijn de nationale parken! De mooie natuur… en whale watching en beren zien lijkt me ook erg gaaf!

Hee Miranda,

Je reis is vergelijkbaar met de mijne die ik toen gemaakt heb: alleen ben ik in april en mei geweest (8 weken)
Ik ben gestart in Vancouver (1 week), daarna 2,5 week op Vancouver Island (Victoria, Nanaimo, Tofino, Ucluelet, Port Alberni, Comox Valley), toen naar Whistler voor een paar dagen, vervolgens een week in de Okanagan Valley (Kelowna&Penticton), een korte stop in Revelstoke om vanuit daar naar de Rocky Mountains te gaan voor 2,5 week (Banff, Lake Louise & Jasper), om via Edmonton terug de vliegen vanaf Calgary.
Toen ik vertrok had ik ook alleen mijn hostel voor mijn eerste week in Vancouver vastgelegd. Ik heb af en toe vooraf een hostel geboekt, maar kwam er al snel achter dat ze bijna altijd wel beschikbaar waren. Maar aangezien ik in april/mei gereisd heb en jij het over de zomer hebt, zal het dan hoogstwaarschijnlijk drukker zijn en zul je vooraf wat vast moeten leggen. Maar misschien dat andere je hier meer over kunnen vertellen.
Ik heb grotendeels de afstanden afgelegd met Greyhound en dat is prima te doen. Je komt hiermee echter van dorp naar dorp, maar veel van de Nationale Parken zul je toch echt met een auto moeten bereiken. Ik zelf heb dit liftend gedaan met mensen die ik tijdens mijn reis ontmoet heb en dit is prima te doen in Canada. Ook heb ik in de Rockies een auto gehuurd: als je met een aantal mensen bent is dit prima te doen qua kosten.
Ik hoorde meerdere mensen zeggen dat Kamloops niet zo interessant is, kan er zelf niet over oordelen want ik ben er niet geweest. Wel ben ik in Revelstoke geweest, waar je aan de voet van Mount Revelstoke National Park zit en hier lekker kan hiken. Maar goed, zoals je hele reis zijn dat keuzes.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen, mocht er iets niet duidelijk zijn of je nog andere vragen hebben dan kan dat natuurlijk altijd, mag ook via een privé bericht als je dat fijn!

Groetjes Nicole

Oke super bedankt voor je reacties, heb er zeker wat aan. En als ik verder nog vragen heb dan hoor je het wel :slight_smile:

Groetjes miranda