alleengaande fotografiereis

Dat zou kunnen, maar het is al een behoorlijk aantal uur rijden per dag, dus ik kan niet overal de toeristische routes nemen, want ik heb tenslotte maar 3 weken. Dat probeer ik wel zoveel mogelijk, maar dan is het kiezen tussen toeristische routes, of wandelingen en dan kies ik voor de wandelingen.
Maar al met al denk ik dat de meeste routes al heel mooi zijn, zoals de route langs geiranger, gevolgd door trollsteigen. De dag erna langs de atlantic route, en verder route 17 richting de lofoten. Dat in combinatie met een aantal mooie wandelingen naar onder andere preikestolen, reinebringen en besseggen, moet dit een mooie 3 weken maken.

Toch vind ik een keer de route westelijk van de Trondheimfjord zeer aan te bevelen. Ik denk, dat je dan vlotter in Namsos bent dan de route oostelijk van de Trondheimfjord. Die laatste is volgens mij een eind om. De westelijke route gaat pal naar het noorden, terwijl de oostelijke route eerst een eind naar het oosten gaat, dan naar het noorden en vervolgens een stuk naar het westen. Ik heb wel eens gelezen, dat weg 17 via Namsos gaat. Logisch vind ik, dat je dan de westelijke route volgt. Wel moet je even naar Flakk om de veerpont te nemen. De wegen zijn daar goed en het landschap is er zeer afwisselend en zeer fotogeniek.

Hoi Niels

Leuke vakantie gehad? Mooie foto’s zijn altijd welkom in het fotogedeelte van het Noorwegenforum.

Groetjes Thijs

Via Wereldwijzer app

De reis was heel erg mooi! Jammer dat ik meer dagen slecht weer heb gehad dan goed weer, maarja dat kan gebeuren in Noorwegen. Ik heb zelfs nog meer kilometers afgelegd dan van te voren verwacht. In Noorwegen heb ik in 21 dagen 6300 kilometer gereden. Ik heb grotendeels de route aangehouden die ik eerder hier al had geplaatst, met soms wat kleine aanpassingen.
Ik zal wat foto’s plaatsen in het fotogedeelte.

Mensen die nog vragen hebben over route’s, reistijden of andere zaken mogen het altijd vragen

1 like

Wat waren die aanpassingen? Bijvoorbeeld in Flakk bij Trondheim met de pont over en dan de kortere route naar Namsos?

Nee, Ik keek elke dag op de kaarten die ik bij had en bepaalde zo mijn route. Vaak heb ik een omweg genomen omdat ik toch genoeg tijd had.
Bij Trondheim heb ik gewoon de E6 genomen naar Steinkjer en vervolgens route 17 verder omhoog naar Bodo. Op de weg terug naar beneden heb ik wel tot aan trondheim de E6 genomen. Niet zo’n spannende weg maar het gaat wel snel. Daardoor had ik in het zuiden nog een paar dagen extra.

Behalve toen heb ik de E6 zoveel mogelijk vermeden en juist de kleinere wegen genomen omdat ik die vaak mooier vind en ook leuker om te rijden.

Volgens mij is via Flakk helemaal niet om als je bij Namsos route 17 wilt doen naar het noorden. Zelfs korter. Je mist dan alleen dat stuk van Steinkjer naar Namsos.

Bedoel je dit als reactie op mijn vorige post? Het ging mijn tijdens mijn reis helemaal niet om kortere of langere routes, ik wilde vooral mooie routes en veel zien. Dus als ik dacht genoeg tijd te hebben dan reed ik een langere route om meer te kunnen zien en anders koos ik een snellere route om op tijd bij een volgende camping te zijn.

Je streefde ernaar om zo veel mogelijk verschillende routes te nemen. Wat jij hebt gedaan is tussen Trondheim en Namsos 2 keer dezelfde route te nemen met uitzondering van het stuk Steinkjer - Namsos. Op de heenweg had je voor de afwisseling via Flakk aan de andere kant van de Trondheimfjord kunnen komen. De route naar Namsos via de westroute is niet alleen meer recht toe recht aan, maar ook heel mooi en afwisselend. En de weg is rustiger dan de E6. Dat was geschikt voor de heenweg, omdat je aansluiting had op weg 17. De terugweg is een ander verhaal. Dan volg je gewoon vanaf het hoge noorden de E6 en blijf je die volgen tot Trondheim, als je tijd wilt uitsparen. Maar ik blijf erbij, dat ik de westroute van Trondheim naar Namsos bijzonder mooi vind en zeer de moeite waard vind om te doen. Wie heeft daar ervaring mee?
Maar het is mooi dat je zo’n mooie reis hebt gehad!

Zeg, met alle respect hoor maar hoe weet jij hoe ik precies gereden ben en ik wil graag zelf bepalen wat ik mooi vind en waar ik langs rijd. Bovendien ben ik nu terug dus maakt het niet meer uit. Want om nu een heel topic te gaan besteden aan een stukje van 100km is een beetje nutteloos.

Mooi dat je tips aandraagt maar ik ben wel klaar met dat kleine stukje.

Die tip heb ik gegeven niet alleen voor jou, maar ook omdat anderen daar ook wat aan kunnen hebben. Volgens mij gaat het om een vergeten stukje Noorwegen.