hoi,
Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met alleen reizen in Chili als vrouw
hoi,
Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met alleen reizen in Chili als vrouw
Raadt ik af…
Hoezo?
Nare dingen gehoord uit betrouwbare bron,details zal ik je besparen.Je moet het allemaal zelf weten, het is slechts een waarschuwing die je naast je neer kan leggen,of een ander land uitzoeken…ga er verder niet op in,gaat mij niets aan
Overal kunnen vervelende dingen gebeuren natuurlijk maar Chili is het veiligste land van Zuid-Amerika. Als je alleen reist kun je sommige dingen beter vermijden (geldt met name voor vrouwen) maar de opmerking “je kunt beter een ander land uitkiezen” is in het geval van Chili niet terecht. Het zuiden van Chili bijvoorbeeld is prachtig en de mensen zijn er warm en vriendelijk waarmee niet gezegd is dat je in Pt-Montt in bepaalde wijken s’nachts moet gaan rondlopen. Ik ben geen vrouw maar ik zie geen redenen waarom een vrouw niet alleen door Chili zou kunnen reizen. Mijn zus heeft mij in Chili (toen ik daar een tijdje woonde) wel eens opgezocht en ik heb wel eens met een Nederlandse studente gesproken die stage liep in Chili; allebei hebben ze zich geen moment onveilig gevoeld.
Groeten Wietze de Jong
www.vakantieinchili.nl
… nog even een kleine toelichting over Chili als veiligste land van Zuid-Amerika. In het verleden heb ik 6 rondreizen door Chili en Argentinië begeleid het is één keer gebeurd dat iemand zijn portefeuille is gestolen. Reisbegeleiders in Peru en Bolivia zitten regelmatig bij de politie omdat er weer eens iets gestolen is. In Santiago is het oppassen voor zakkenrollers in de metro maar in Amsterdam wordt hier ook voor gewaarschuwd.
Groeten Wietze.
Ik heb als vrouw alleen door Peu gereisd en heb inderdaad gehoord dat Chili 1 van de veiligste landen in Zuid Amerika is. Heb ik Peru bijna geen problemen gehad, alleen mijn camera is gestolen maar dat was een beetje mijn eigen schuld want hij zat ik mn broekzak en lette er niet op.
Dus ik zou gewoon lekker naar Chili gaan!
Hoi Sanne,
Ik heb 6 maanden alleen door Brazilië, Argentinië, Bolivia, Paraguay en Chili gereisd. Geen problemen met lokale bevolking. Juist ervaren dat ze je altijd proberen te helpen, ook bijv waarschuwen als een wijk niet veilig is of zelfs met je meelopen! Alleen met een amerikaanse toerist die 50 euro heeft gejat en me 's nachts probeerde te betasten… ieuw
Grtz
Mijn excuses als ik iemand beledigd heb,het betreft inderdaad niet de lokale bevolking,die absoluut lief en behulpzaam zijn,het gaat om “boeven” van andere nationaliteiten die zich lekker vrij voelen in Chili,en bewust “jagen” op meisjes en vrouwen uit Europa.Nederlandse,Duitse,Engelse,Franse vrouwen beschouwen die gasten als een delicatesse,hoe ziek dat ook klinkt. Het verkrachten en aanranden wordt gezien als een trofee. Vooral als je blond bent moet je ogen in je rug hebben. Tuurlijk is Amsterdam gevaarlijker,daar kom ik vandaan…ben niet voor niets naar het vredige eiland Paros verhuisd.De grootste misdaad daar is wellicht diefstal ![]()
Mijn info komt van mensen die er al 20 jaar wonen,en verschillende keren meisjes hebben opgevangen die dit soort imbecielen hebben getroffen. Blijft een prachtig land,zonder meer.
Wat Paros zegt, vooral toeristen uit bekrompen/preutse milieus…gaan ineens helemaal los ala Lloret de Mar. En vergeten onbewust/bewust dat niet iedereen er zo over denkt, want er zijn natuurlijk altijd europese meisjes die wel in elke stad een andere schat hebben.
In thailand was ik ook bestolen, ruitje in mijn bungalow ingeslagen. Waarschijnlijk ook een toerist geweest…
Probeer altijd een hostel met een kluisje te zoeken waar je zelf beschikking over hebt en je eigen slot gebruikt.
Ik heb zelf in 2002 in het noorden van Chili, Bolivia en het zuiden van Peru gereisd. Alleen reizen was toen geen enkel probleem. Zeker Chile en Bolivia niet. Daarnaast heb ik ongeveer 10 maanden in Santiago gewoond. En niet in de beste wijken.
Mijn ervaring is dat als je wat spaans spreekt en luistert naar de mensen die er wonen waar je wel en niet moet komen (met name 's nachts) is het geen probleem. Je moet hier in Nederland opletten wat je doet en dat is daar ook.
Voor zakkenrollers en diefstal moet je goed opletten. In Bolivia en Peru waren de kinderen er heel erg goed in. Toeristen vinden die vaak toch ‘schattig’ waardoor ze niet meer opletten.
Groeten, Hanneke
Laat je niet bang maken.
Chili is harstikke veilig vergeleken met andere landen.
Niet met je zatte kop 's nacht over straat gaan zwalken, dan vraag je erom.
Gewoon altijd alert zijn, dan kan je niets gebeuren.
Enkele tips: Altijd laten blijken dat je weet waar je heen wil en geen hulp nodig hebt. Dus niet op een hoek van een straat met je landkaart gaan lopen zwaaien.
Altijd overdag pinnen en geen geld tellen in het openbaar.
Gewoon gaan!!!
Hoi,
Beetje bullshit van deze mevrouw, Overal te wereld gebeuren dingen…
mijn tip is gewoon je gezonde verstand gebruiken. overdag kan je binnen in de bank geld pinnen. ten tweede je moet niet met pakken geld rondlopen gewoon over verschillende pockets verspreiden. maak gerbuik van de Taxi in Santiago heel goedkoop.
Wanneer wil je reizen? Ik ga rond augustus voor een paar maanden …
hi, ik wil half augustus vertrekken naar Peru en half september aankomen in Chili,
x
Hoi Sanne,
In 2005 ben ik met een andere dame door Chili gereisd en dat was de mooiste reis van mijn leven! We hebben samen met panne langs de weg gestaan in een stukje onherbergzaam gebied en ik heb nog nooit zulke behulpzame mensen gezien. Natuurlijk gelden er voor de grote steden andere regels, dat je goed moet uitkijken, maar die gelden ook al als je naar Amsterdam gaat enzo. Ik zou zeggen, let goed op jezelf, geniet ervan en zoek contact op met andere backpackers ![]()
Groetjes Kim