Hallo ik ben Jeanine en ik had graag meer informatie over het reizen naar Zuid-Afrika. Ook een woordje uitleg over Zuid-Afrika zelf.
Meer bepaald Pietermaritzburg en hoe het daar gesteld is met risico’s zoals ziektes, burgeroorlog en het leven in het algemeen.
Ik heb daar een vriendin wonen maar durf haar met deze vragen niet lastig te vallen.
Groetjes Jeanine.
Hoi Jeanine,welkom op wereldwijzer!
Je kiest er wel een heel mooi land,Zuid Afrika is een prachtig land om te bezoeken.
Nou wat betreft het openbaar vervoer:bussen en trams rijden er nauwelijks,treinen in Zuid-Afrika zijn er wel, zowel van de steden naar de buitenwijken (in Johannesburg en Kaapstad), als tussen steden in het land.(vooral die laatste zijn tamelijk prijzig, en de eerste staan niet altijd te bekend als heel veilig.)
Als je alleen reist vermijd in de avonduren achterbuurten of onbekende gebieden en steegjes!
En verder geldt voor je vakantie of verblijf in Zuid-Afrika wat overal ter wereld … gebruik je gezonde verstand.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Zuid-Afrika Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je reisplannen,Jeanine!
groet,georgessiam.