Risicos

heeeyy

ik zou graag wat informatie willen over de risicos voor toeristen in Zuid-Afrika, want ik maak daar een deel van voor een verslag op school.

alvast erg bedankt

ik ben hier als toerist erg benieuwd naar, tips en advies is welkom

Wat wil je prcies weten, Joop.
Ik ben nu 2 keer in Zuid-Afrika geweest (geen groepsreis, maar individueel) en ik heb me daar nog nooit en moment onveilig gevoeld. ik vind het heel vervelend dat dit land door reisbureaus en andere instellingen zo onveilig wordt afgeschilderd. Tuurlijk, je kan overvallen worden, maar dat kan je ook in Nederland gebeuren. Ik voel mij in Nederland onveiliger dan in Zuid-Afrika. Gewoon logisch nadenken, niet met dure apparaten gaan zwaaien en niet gaan liften, dan is het risico er niet hoger dat je iets overkomt dan hier.
maar dat is mijn mening

Ik ben het met Tamara eens: ik ben inmiddels 3x in ZA geweest (alle keren ongeorganiseerd, lekker met een huurauto rondgetrokken) en heb me ook nooit onveilig gevoeld.

Natuurlijk zijn er plaatsen die je beter kunt mijden, zoals het centrum van Johannesburg, omdat het daar onveilig is voor zowel toeristen als de lokale bevolking, maar persoonlijk vind ik dat ook bepaald niet het mooiste stuk van ZA.

Als toerist kom je er over het algemeen voor de natuur, de wildparken etc en ik heb daar nog nooit problemen gehad of gezien.
De mensen in ZA zijn uitgesproken vriendelijk en gastvrij, het is echt een prachtig land en ik zou iedereen aanbevelen er eens naartoe te gaan.

Zijn jullie helemaal alleen geweest naar ZA en helemaal niets georganiseerd?En wat doe je daar dan precies bij het toekomen,naar waar ga je en zo??