Voel jij je veilig in Afrika?

Voel jij je over het algemeen veilig in Afrika?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Al 6 keer Zuidelijk Afrika bezocht. Als je een beetje uitkijkt is er weinig aan de hand. Wel is het verstandig de adviezen van de lokale bevolking te volgen.
Aks voorbeeld: in Windhoelk verbleven wij in hotel vlakbij centrum waar we een leuk restaurant gezien hadden. Toen wij aangaven daar lopend heen te gaan werd er zonder pardon vervoer geregeld.
Ga nooit alleen pinnen. En mijn belangrijkste advies: blijf vriendelijk en duidelijk tegen alle medemensen…

Ik woon in Mali, in Sévaré, vlak bij Mopti.
De berichten over Mali zijn meestal negatief, maar door de bank genomen kan iedereen veilig reizen zoals voorheen.
Houdt rekening met normale risico’s voor een land in West Afrika. Dat wil zeggen er zijn risico’s in het verkeer en je moet rekening houden met diefstal, vooral in de hoofdtad Bamako.
In de bezienswaardige delen zoals in de Pays Dogon, in Mopti en Djenné is geen geen enkel probleem. Maar ik raad af om naar Tombouctou te reizen. Ondanks alle problemen, kom naar Mali voor een onvergetelijke ervaring!
Willem Snapper

Jambo jambo,
Hier een berichtje uit Oost-Afrika, en wel Kenia!
Ondanks alle negatieve berichtgeving op de Nederlandse televisie de laatste maanden, voel ik me nog steeds veilig in Kenia.
Natuurlijk moet je hier ook je verstand gebruiken. Je bent in een land waar het overgrote deel van de bevolking werkloos en zeer arm is, ga dus niet met je dure spullen te koop lopen en houdt zeker op drukke plaatsen je spullen goed in de gaten. Ga in het donker niet zelfstandig lopend over straat, maar neem een taxi en ga al helemaal niet in het donker een strandwandeling maken!
En ja, ook hier kan het verkeer nogal chaotisch en gevaarlijk overkomen. Wil je met het openbaar vervoer, doe dat dan gerust, maar ik zou je aanraden niet voorin te gaan zitten. Je ziet dan alles wat er gebeurd op de weg en dit is misschien niet zo fijn voor je :wink:

Via Wereldwijzer app

@ Leontien

Ik vind deze peilingen nergens opslaan. overal ter wereld is er criminaliteit, corruptie, en er zijn plaatsen / gebieden die je als buitenstaander beter kan mijden.
In Nederland hebben we ook van zulke gebieden van een dorp/ stad.
Nergens te wereld is er een dorp of een stad die geen criminaliteit kent.

Ik voel mij overal veilig waar ik ben, Als iemand zich soms/altijd onveilig voelt dan kan die gene beter in zijn huis blijven en nooit meer naar buiten gaan.

U heb ook een zelfde peiling gedaan voor Zuid- Amerika… U kunt wel doorgaan met voel jij je wel veilig in …

Ik voel mij veilig in Afrika, ja zelfs veilig in Johannesburg de stad waar ik sinds 2007 woon en werk. In A’dam Zuid Oost (Bijlmer) waar ik 10 jaar heb gewerkt was het ook niet altijd even cosher, maar zoals in alle grote steden let je goed op, maar onveilig…och het is een ruim begrip en iets dat in je hoofd zit. Ik werk in Tsakane township 50 Zd Oost van Johannesburg, in een Kinderproject midden in deze township. Rij daar 4 dagen per week heen en doe daar mijn werk. Mijn eigen bedrijfje heeft onderkomen gerealiseerd in dezelfde township en vanaf September woon ik er ook zelf. Angst zit in je hoofd en angst creer je met je eigen gedachten. Je krijgt wat je geeft zeg ik altijd en tot nu toe gaat dat meer dan goed, ondanks 2 overvallen waarbij de laatste wel erg komisch was omdat de telefoon die de overvaller wilde hebben van mij niet hip genoeg was en ik hem dus terug kreeg. Angst nee, dat woord komt niet in mijn hoofd als ik denk aan Johannesburg. Het is werkelijk een erg leuke gezellige drukke levendige hippe jonge geweldige zich steeds ontwikkelende stad. Natuurlijk hebben we veel problemen en er is ook geweld, maar waar in welke grote en kleine stad is dat niet. Ik woon tijdelijk in Amersfoort in NL en ook daar zijn dezelfde problemen…
De peiling slaat overigens nergens op. Het was beter eens te peilen welke positieve elementen mensen kunnen beschrijven over Johannesburg en Zd Afrika in het algemeen. We moeten dit soort peilingen stoppen, want dit land verdient beter.

zeker helemaal geen probleem.