(Alleen) reizen naar Canada

Sinds ik in 2005 (skitrip whistler) , 2006 (rondreis vanuit vancouver) en 2008 (yukon en Alaska) in canada ben geweest, kan ik wel zeggen dat het land mijn hart gesloten heeft. Ik wil er in 2011 graag weer terug voor een wintersport of rondreis. Echter omdat ik nu alleen wil gaan, loopt de prijs erg op. Vooral de hotelprijzen voor iemand die alleen reist zijn belachelijk.

Heeft iemand tips om relatief goedkoop in whistler te gaan skien of een rondreis te maken? Of zou ik toch echt beter naar een georganiseerde groepsreis kijken?

Als je aan wintersport wil doen, zou ik kiezen voor georganiseerde groepsreizen. Wil je enkel skien of ook dogsledding en sneeuwscooteren?

Een rondreis zou ik al liftend doen. Vorig jaar heb ik ongeveer 15000 km al liftend afgelegd, in West-Canada(bc, yukon, alberta, nwt) en Alaska, in 6 maanden.
Liften geeft je veel meer vrijheid en je beleeft de reis veel intenser.
De afgelopen 4 maand heb ik ook al liftend doorgfebracht, enkel in BC deze keer. Ik liftte met een hond, dus had vaak lange wachttijden.

Als je niet wil kamperen kan je opteren voor hostels, jeugdherbergen.
Ook in whistler is er een hostel denk ik.
Persoonlijk zou ik opteren voor hostels en wildkamperen.
Campings zijn er vaak even duur als een hostel…

Ik reis ook alleen of als ik met 'n stel reis, dan neem ik 'n eenpersoonskamer. Met veel georganiseerde reizen moet je op indeling en dan zit je dus aan 'n roommate vast, wat me persoonlijk niet echt plezierig lijkt. Als je het niet erg vindt om met andere mensen op 'n kamer te moeten slapen, kun je in dorms gaan in 'n hostel voor 'n paar tientjes.

Dat was ook mijn idee maar als je in bv whistler een 1pers. hotelkamer boekt betaal je echt de hoofdprijs… Erg jammer is dat

Heb je deze al gecheckt: www.listelhotel.com
Da’s een BW in Whistler en volgens mij niet al te duur en heeft AAA.

Ik ga volgende zomer rondreizen in 't hoogseizoen en dan zal mijn gemiddelde kamerprijs rond de 150 dollar per nacht uitkomen (inclusief belastingen en met aftrek van hier en daar AAA)

Wat versta je onder AAA?

Ligt dit hotel in het centrum van wistler? Ik zie geen foto van de voorkant maar wellicht was ik hier ook in 2005 maar toen met zijn 2.
Of dat was in een Best Western hotel… Weet dat niet meer zeker.

Zal ze eens een mail sturen. :slight_smile:

AAA is de 10% korting die je krijgt bij sommige hotels op vertoon van je ANWB pasje

Als je op google maps het hotel invoert, krijg je de locatie te zien

Verrek… nooit geweten. ANWB pasje van mijn pa dus mee nemen. haha
Thanks. Mail is weg. Ben benieuwd wat het kost.

Ben daar inderdaad in 2005 geweest, maar toen had ik 8 dagen regen van de 10…
Prima hotel. Alleen een dure bistro onderin :slight_smile:
Verder ok

In Canada is het officieel de CAA (Canadian Automobile Association) i.p.v. de AAA (American Automobile Association). Resultaat is overigens hetzelfde, alles wat op een CAA-lidmaatschap lijkt wordt geaccepteerd.

Maar volgens mij ben ik aan het muggenziften. :wink:

Dat was ook mijn idee maar als je in bv whistler een 1pers. hotelkamer boekt betaal je echt de hoofdprijs… Erg jammer is dat

Via het visitorcenter in Whistler kan je lastminute-bookings dioen.
Het komt erop neer dat je dan betaald voor een k amer, zonder te weten in welk hotel, dat krijg je achteraf te horen. Maar je hebt wel de garantie dat het goedkoper is dan normaal.
Zo heb ik een vrij chicce kamer gekregen in de Westin, voor 135 dollar (+tax)
Dat is heel goedkoop heb ik later gehoord:)
Ik had er zelfs een groot kussen voor mn hond.

Kheb toen net op tijd gelezen dat je moet betalen voor die minibar in de kamer:)

klinkt goed, maar je moet dan wel ruim van te voren je vliegticket regelen toch? Anders kom je er nog niet en heb je wel n kamer :slight_smile: