Na een skitrip in whistler (2005) en twee camperreizen (2006 vancouver, 2008 Yukon - Alaska) wil ik eigenlijk dit jaar terug naar west canada. Ik weet alleen nog niet goed hoe omdat ik dit jaar alleen zou gaan.
Askja en SNP hebben twee mooie avontuurlijke groeps/wandelreizen maar ik heb geen ervaring met groepsreizen. Heeft iemand hier wel eens zo’n reis met zo’n groep gemaakt?
Ik ga a.s. zomer voor het eerst naar Canada. Ik reis ook alleen en heb 'n auto geboekt en zal overnachten in motels, hotels, B&B’s en ranches. Heb de afgelopen maanden m’n route al uitgestippeld en leuke overnachtingsmogelijkheden gezocht en geboekt.
In West Canada heb je ook een goede organisatie waar je in groep kan reizen, maar toch je vrijheid hebt. Je kan eens kijken bij The Moose Travel Network. Hier reis je met een busje mee van zo’n 10-15 personen die dagelijks vertrekken meeste hostels in BC en ook in Alberta.
Je kiest zelf een route en je kan op en af stappen waar je wil en ter plekke kan je blijven voor hoelang je wil. Staat een plaats je aan dan kan je langer blijven, staat het je niet aan dan kan je de volgende dag weer met het busje mee naar de volgende plaats. In de zomer vertrekt zo’n busje elke dag als ik me niet vergis.