Alleen reizen in Z-Afrika!?

Dag mede wereldreizigers!!

Ik ga in mei drie maanden naar Namibia om vrijwilligerswerk te doen, maar nu heb ik bedacht - aangezien ik toch over Kaapstad vlieg waarschijnlijk- om eerst daar een week of twee te verblijven.
Nu vraag ik me af of dat voor een meisje (22) alleen een beetje veilig is, wat goede tips zijn in Kaapstad in de buurt om te verblijven, bezichtigen (must see!) of te doen en hoe je het het beste kunt aanpakken qua reizen hoe of wat!

Dus als je een beetje verstand hebt van Z-Afrika en graag je opgedane kennis met mij wilt delen… graag!! :slight_smile:

Gr,
Deborah

Hee Deborah,
Ben in 2004 in zuidelijk Afrika geweest, met een groepsreis. Afrika is echt super! We zijn toen met een groepsreis gegaan omdat dat ‘veiliger’ zou zijn. Ik weet niet of dat echt zo is, maar het was wel makkelijk qua vervoer omdat we maar 4 weken hadden.
In Kaapstad kun je makkelijk in je eentje verblijven. Het is daar echt heel gaaf. De tafelberg is natuurlijk een must see, hoop wel voor je dat ie dan niet in de wolken zit, wat het geval was toen.
Wat wij hebben gedaan is gewoon rond gaan lopen. Bij het stadhuis voor zitten veel kinderen lijm te snuiven, hangt wel een beetje een agressief sfeertje, maar van de andere kant zijn we ook een hele toffe gozer tegen gekomen, die ons van alles vertelde over de geschiedenis. Het museum over apartheid is heel indrukwekkend! Je moet gewoon naar een backpackers agency gaan, leuke trip met allelei mensen van allerlei nationaliteiten. Hele gezellige sfeer. Ben je toch alleen, maar toch ook weer niet.
Namibie heeft mijn hartje veroverd. In de middle of nowhere in een rietje hutje met een open voorkant slapen, nou ja, sterren kijken. Onbeschrijfbaar mooi. En een paar meter verder op een stel olifanten. Als je meer wilt weten, moet je maar even mailen. Heb een heel reisverhaal bijgehouden (staat alleen niet op internet).
Ik ga nu eerst voor Zuid Amerika. Ik ga vrijwilligers werk doen in Ecuador. Maar ga zeker nog een keertje terug naar Afrika.