Kaapstad - Kaapstad via Nambie haalbaar?

Hey hey allen,

Zuid Afrika, Namibie…het blijft roepen!

Wij willen vanuit Kaapstad naar Namibie. Ik ben 7 jaar geleden in Zuid Arfika geweest waar ik 6 weken lang vrijwilligerswerk heb gedaan in Kaapstad. Ik wil dus graag terug naar Kaapstad en daar een paar dagen doorbrengen.

Vanuit daar via Fish River naar Windhoek. Wat zijn de absolute aanraders in Namibie gezien ons tijdsbestek: 3 weken tot 3,5 week?

• Etosha?
  • Sossusvlei?
  • Kalahari?
  • Swakopmund?
  • Damaraland?
  • Waterberg?

We willen graag wild spotten, de zandduinen zien, dagje of 2 strand (geen must), stad en vooral genieten! :zon02:

Terug weer via Kaapstad en dat alles met een huurauto en slapend in lodges, hostels of hotels.

Vertrek is al vroeg:
We willen dus 3 a 3,5 week weg tussen 11 juli en 13 augustus.
Tips? do’s? Don’ts?

Normaal plannen wij onze reizen altijd helemaal zelf en ver vantevoren maar door omstandigheden is het er nu niet van gekomen. (verbouwing huis, ontslag, appartement in brand, 2009 is slecht begonnen). We hebben Travel Afrika al ingeschakeld maar die komen vooralsnog met het plan om te vliegen van Kaapstad naar Windhoek en dat is budgettair niet echt geweldig.

Alvast bedankt voor de reacties!

Kijk maar even op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Wij zijn inmiddels 2 keer 4 weken naar Namibie geweest. We trokken op eigen gelegenheid rond. Ook zijn we beide keren begonnen en geeindigd in Kaapstad.
Op de site staat 2 route-reisverslagen, veel foto’s en een grote lijst met tips. In therorie kun je onze route zo overnemen.
Wat Sossosvlei, Etosha en Kgalagadi Transfrontier Park raad ik je aan van tevoren te reserveren. Wij hebben de eerste keer een paar dagen van tevoren gebeld, maar dat was in mei. Ik weet niet hoe druk het is als jullie gaan. In principe heb je voor Namibie geen 4 x 4 nodig. Dus gewone auto en tent of camper is goed genoeg (ivm je budget) Logdes zijn over het algemeen erg duur in Namibie. Kamperen niet.

Je kunt denk ik het beste de 'Bradt Travelguide for Namibia" kopen. Hierin staan naast de adressen van campings ook hotels, lodges, B & B, en hostels.
De mijne heb ik net een paar dagen geleden op marktplaats gezet.

De link naar je Marktplaats advertentie is volgens mij niet goed…
FF checken!

Gr. Hans

Ik heb het plaatje gewijzigd!! Sorry :wink: ik was nieuwsgierig of dat zomaar kon.

Dus gauw aanpassen alles!!

Gr. Hans

Wat hier allemaal voor geks gebeurd???
Ik snap er geen jota van.
Hij stond er eerst nl wel goed, want dat had ik gecontroleerd.

Hij staat in ieder geval op Marktplaats bij reisgidsen Namibie.

Is het nu weer in orde? :wink:

Wat hier allemaal gebeurde weet ik niet maar mijn mailbox stroomde ineens vol met met mail van marktplaats. Ik kon bijna niet meer volgen welke mail eerst kwam. Maar volgens mij moet het nu weer allemaal goed zijn. Pfffffffff.
Bedankt Hans!

Ja het was wat vreemd. Ik kon via jouw link je advertentie zomaar wijzigen…

Gr. Hans

Ja die foto vond ik helemaal vreemd totdat ik jouw naam erbij zag en toen kwam er tussen de mails van marktplaats ook nog een mail van wereldwijzer. Maar dat jij hem kon wijzigen was helemaal het toppunt!

Maar goed, de oorspronkelijke reactie was voor Exode bestemd. Ik hoop dat hij/zij er toch wat aan heeft gehad.

Ik ben wel extreem handig met een computer en Internet!
Ik heb talent!! Ik ga maar eens even een aantal websites van banken hacken…

Prettig weekend!

Gr. Hans
www.come-along.nl