Kaapstad - Namibie - Mozambique - Kaapstad

Dag allen,

Inmiddels ben ik 3 maanden in Kaapstad woonachtig en wil ik per 1 juli een grote rondreis gaan maken. Probleem is dat ik hiervoor maar tot 20 juli heb, aangezien mijn vlucht naar Nederland vertrekt op 21 juli.

Ik ga sowieso met een vriend 8 dagen naar namibie. Dit betekent dat ik vanaf 9 juli nog 11 dagen heb. Ik weet dat het onderwerp van mijn topic eigenlijk veel te veel is voor zo’n kleine periode. Wat adviseren jullie mij? Is het verstandiger om vanuit namibie weer terug te gaan naar Kaapstad en vanuit daar nog een week trip te doen (bijv kruger). Of is het praktischer om nog door te steken naar de vic falls en okavango? Hier gaat namelijk mijn voorkeur naar uit, maar ik heb ook geen zin om telkens aan het hollen vliegen te zijn naar mijn volgende bestemming.

Ik hoor graag hoe jullie deze relatief korte periode hadden ingedeeld!

mvg,

Chris

Hoi Chris, ik zou niet teruggaan naar Kaapstad en dan naar het Krugerpark. Dat is een behoorlijk lange trip. Vliegen kost toch zo’n 4 uur. Dan moet je reizen en dieren bekijken. Kom dan liever een keer terug en doe enkel Zuid-Afrika. Ik woon in Zuid-Afrika en als je de West-Kaap een beetje wilt zien vanuit Kaapstad kost je dit wel 11 dagen. Ik zou zelf Vic Falls en Okavango doen. Ook omdat het winter is en volgens mij het weer in Zimbabwe/Zambia, Botswana beter is dan al de regens hier.
Succes,

Ik zou ipv van 1 week juist 2 weken naar Namibie gaan. Ik weet niet hoe je in 8 dagen Namibie kunt zien. Wat en waar ga je daar dan bekijken/naar toe? Heb je al een route in gedachten? Namibie is 22 keer groter dan Nederland. Vergis je dus niet in de afstanden. Neem daarbij de conditie van de wegen… Weinig asfalt en veel gravel. Wat ga je als vervoer gebruiken? Auto met tent, camper of slapen in lodges? Wij zijn al 2 x 4 weken vanuit Kaapstad naar Namibie gegaan en hebben daar een rondreis gemaakt. Beide routes staan op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl in de vorm van reis-/routeverslagen, veel foto’s en een grote lijst met tips.

Ik zou ook kiezen voor: of iets langer in Namibie blijven, of doorsteken naar Botswana maar het zeker niet té uitgebreid te maken. Want afstanden zijn idd groot en wegen in Namibie en Botswana anders dan je nu gewend bent in en rond Kaapstad :wink:

Groetjes en alvast veel plezier,
Natascha Snelder - www.zazoetravel.com

Bedankt voor alle reacties!

Het staat in ieder geval vast dat ik niet eerst weer terug ga naar Kaapstad. Hou me nu vooral bezig met de vraag of ik 2 weken namibie ga doen, of dat ik vanaf Windhoek nog naar de Vic Falls vlieg en vervolgens nog richting Botswana ga.

Kan iemand mij vertellen vanaf waar ik het beste weer terug kan vliegen naar Kaapstad? Is dit vanaf de Vic Falls of is ergens in Botswana verstandiger?

Binnenlandse vluchten vallen me overigens erg tegen qua prijs!

vr gr Chris

Poeh

Het lijkt me dat je denkt dat er niets te zien is in Namibie ?
Je lijkt wel zo’n Amerikaan die ‘even’ Europa bezoekt ?
Dan bezoekt hij Amsterdam, Brussel en Parijs en klaar. Heeft dan de Ardennen, de Hunebedden etc niet gezien.

Je zal moeten kiezen of je flitsbezoeken wil of intense ervaringen.

Is wel lastig, maar 14 dagen Namibië is nog te weinig…

Succes